عدم رعایت نکات امنیتی و واگذاری کارت عابر بانک به غیر موجب برداشت غیرمجاز 20 میلیون ریال از حساب بانکی شهروند اراکی شد.

برداشت غیرمجاز 20 میلیون ریالی با سوء‌استفاده از رابطه دوستیبه گزارش خبرنگار دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سرگرد مصطفی نوروزی در این باره اظهار کرد: در پی مراجعه احدی از شهروندان و ارائه مرجوعه قضایی مبنی بر برداشت غیر مجاز از حساب بانكی‌اش، موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.
 
وی افزود:‌ با بررسی‌های کارشناسان این پلیس مشخص شد برداشت‌ها از طریق بستر اینترنت صورت گرفته که در این راستا تحقیقات تخصصی برای بررسی موضوع آغاز شد.
 
سرگرد نوروزی افزود: با آغاز تحقیقات تخصصی كارشناسان پلیس فتا، متهم شناسایی و با هماهنگی مقام محترم قضایی به این پلیس دعوت شد.
 
این مقام انتظامی با اشاره به اعترافات متهم، اضافه كرد: متهم در اظهارات خود اذعان داشت با توجه به رابطه دوستی با شاکی و سوء‌استفاده از اعتماد وی به کارت بانکی او دسترسی یافته و با اطلاعات كارت او اقدام به برداشت 20 میلیون ریال از حساب بانكی‌اش كرده است.
 
با بیان ارجاع پرونده به مرجع قضایی به شهروندان توصیه كرد:‌ در صورت واگذاری کارت عابر بانک به دیگران پس از اخذ مجدد کارت فوراً نسبت به تغییر اطلاعات کاربری‌ اقدام كرده و رمز اول و دوم را حتما تغییر دهید.
 
سرگرد نوروزی در ادامه گفت: در صورت مفقودی کارت در سریع‌ترین زمان با مراجعه به دستگاه‌های عابر بانک و استفاده از امکانات بدون نیاز به کارت نسبت به انسداد کارت اقدام كنید.

منبع:پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار