مدیر شیلات و آبزی‎پروری استان کرمان گفت: این استان با تولید 2 هزار و 300 تن از انواع آبزیان، 14 درصد از برنامه ‎زمان‎بندی جلوتر است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان رها ابوالقاسمی افزود: در سالی که به نام اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نامگذاری شده، توسعه آبزیپروری به عنوان یکی از اهداف برنامه اقتصاد مقاومتی استان کرمان تدوین شده است.

وی خاطرنشان کرد : برنامه رسیدن به تولید 2 هزار و 30 تن از انواع آبزیان در سال جاری در دستور کار مدیریت شیلات استان قرار داشت که با توجه به میزان تولید آبزیپروری تاکنون نشان میدهد که 14 درصد از میزان تعهد تولید افزایش یافته و میزان تولید آبزیان استان کرمان به 2 هزار و 300 تن رسیده است.

ابوالقاسمی تصریح کرد: زرند یکی از شهرستانهای استان است که در سه بخش از ظرفیت بسیار بالایی در تولید آبزیپروری برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه استفاده از رودخانه شور سیریز، استخرهای آب کشاورزی و قناتها در شهرستان زرند، افزود: گسترش آبزیپروری علاوه بر اشتغالزایی نقش مؤثری در تحقق برنامه ششم توسعه را دارد.

ابوالقاسمی یادآورشد: با بررسیهایی که در شهرستان زرند صورت گرفته است، باید حدود 20 درصد منابع آب در دسترس در راستای آبزیپروری استفاده شود که در این صورت تولید آبزیپروری در شهرستان به رقم قابل توجهی میرسد .

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار