مرتضی دهقان معاون هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری به سیاستها، راهبردها و برنامهریزیهای صورت گرفته در راستای انجام سفرهای نوروزی ۹۶ و راهکارهایی اجرایی جهت برگزاری بهتر پروازهای نوروزی پرداخت و بر ارائه خدمات مناسب به مسافران و اطلاعرسانی به موقع و شفاف تأکید کرد.
دهقان تصریح کرد: شرکتهای هواپیمایی در ایام نوروز مشکلات فرودگاهی را در نظر داشته و محدودیتها را در نظر بگیرند.
معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری افزود: درصورت هرگونه نارضایتی از طرف دفاتر و یا عرضه کنندگان بلیت هواپیما، سازمان هواپیمایی ایرلاین ها را مسئول میداند.
در ادامه این نشست سامانی دبیر انجمن شرکتهای هواپیمایی از تأثیر آزادسازی نرخ بلیت بر متعادل شدن نرخ بلیتها خبرداد و گفت: بر خلاف تصور برخی مبنی بر افزایش هیجانی نرخها خوشبختانه شاهد یک نرخ متعادل و مناسب در بازار هستیم به گونهای که بعضی نرخها بسیار پائین تر از کلاس نرخی است که در سایت شرکتهای هواپیمایی قرار میگیرد.
وی افزود: در ایام اوج سفرهای نوروزی که از ۱۵ اسفندماه ۹۵ تا ۱۵ فروردین ۹۶ ادامه مییابد ناوگان شرکتهای هواپیمایی با حداکثر توان به ارائه سرویس منظم به مسافران میپردازند.
دبیر انجمن شرکتهای هواپیمایی همچنین اظهارداشت: فروش بلیت از طریق دفاتر فروش مجاز و سایتهای رسمی شرکتهای هواپیمایی صورت میگیرد هر چند که بازیگران دیگری وارد عرصه فروش بلیت شده و از طریق شبکههای مجازی از جمله تلگرام به عرضه بلیت اقدام میکنند که این امر نگرانیهایی را ایجاد کرده و بعضاً شاهد هستیم بلیت فروخته شده اما صندلی برای آن وجود ندارد.
سامانی تصریح کرد: در سایت انجمن شرکتهای هواپیمایی قابلیت اعتبار سنجی بلیت فراهم شده تا مسافران بتوانند بلیت خریداری شده را راستی آزمایی کنند.
در ادامه این جلسه نماینده سازمان حمایت از مصرفکنندگان به شرکتهای هواپیمایی تکلیف کرد بهمنظور حفظ اعتبار و جایگاه خودشان بر فرایند صدور بلیت تا آخرین مرحله نظارت داشته باشند چراکه از نگاه ما نیز مسئولیت هرگونه تخلف در صدور بلیت بر عهده شرکتهای هواپیمایی است.
وی با اشاره به اینکه شرکتهای هواپیمایی همچون سال گذشته نرخهای پیشنهادی خود را ارائه کنند تا مبنای رسیدگی ما آسانتر شود افزود: سازمان حمایت در طرح نظارتی ویژه نوروز که از ۱۵ اسفندماه آغاز میشود در بخش هوایی کشور حضور فعال خواهد داشت.
همچنین نماینده سازمان تعزیرات حکومتی ضمن بیان اینکه در ایام نوروز بیشترین شکایات مربوط به فروش بلیت است خواستار نظارت مستمر ایرلاین ها شد و افزود: وظیفهداریم در چارچوب قانون پاسخگوی شکایات باشیم.
وی از شرکتهای هواپیمایی خواست تا پیش از ارسال شکایت به دستگاه قضایی نسبت به اخذ رضایت از مشتری اقدام کرده و مشکل را حلوفصل کنند و چنانچه پروندهای به سازمان ارسال شود ضمن بررسی مجازاتهای سنگینی ازجمله محروم کردن پروازها، باطل شدن و یا قطع سهمیه متعلقه طبق رأی دادگاه در نظر گرفته خواهد شد.
انتهای پیام/