وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: سامانه های اینترنت پرسرعت در سه سال گذشته در بیش از 23 هزار روستای کشور راه اندازی شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرمسار؛  محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه آیین جشن فجر انقلاب شهرستان گرمسار با بیان این که تا پایان دولت یازدهم 90 درصد روستاهای بالای 20 خانوار از اینترنت پرسرعت برخوردار می شوند، گفت: در سه سال گذشته سامانه های اینترنت پرسرعت در بیش از 23 هزار روستای کشور راه اندازی شده است.

محمود واعظی افزود: با راه اندازی شبکه ملی اطلاعات بخش قابل توجهی از نیاز مردم در حوزه های مختلف کشاورزی، صنعت، بهداشت و سلامت برطرف می شود و شکاف دیجیتالی در کشور با بهره برداری از این طرح کاهش چشمگیری می یابد.

وی افزود: یکی از مطالبات رهبر انقلاب که در نشست های متعدد نسبت به آن تاکید داشتند راه اندازی شبکه ملی اطلاعات بود که با تلاش دولت تدبیر و امید این شبکه در سال جاری در کشور راه اندازی شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات  تصریح کرد: گام اول شبکه ملی اطلاعات همزمان با گرامیداشت هفته دولت در سال جاری راه اندازی شد و گام دوم آن با تلاش های شبانه روزی دولت تدبیر و امید در دهه مبارک فجر امسال به بهره برداری رسید.

وی با بیان این که با بهره برداری از شبکه ملی اطلاعات ، محتوای تولیدی فناوری و ارتباطات در داخل کشور گسترش می یابد ، اظهار داشت: با بهره برداری از این شبکه امنیت، حریم شهروندی و خصوصی تا میزان قابل توجهی بیش از ایمنی و صلابت اخلاقی برخوردار می شود.

وی به اشاره به عملکرد دولت تدبیر و امید در حوزه پست ،افزود: بعد از سرکار آمدن دولت یازدهم، شرکت ملی پست جمهوری اسلامی بیش از سه هزار و550 میلیون ریال زیان انباشته داشت اما با تلاش دولت تدبیر و امید در سال 94 با تسویه حساب ها این بحران مالی ، در طرح های پستی به سودهی رسید.

واعظی افزود: در ایام الله دهه مبارک فجر امسال 33 روستا در گرمسار از سامانه اینترنت پرسرعت و 2 شهر دیگر در این شهرستان از سامانه های اینترنتی نسل سوم و چهارم برخوردار شدند.

وی اظهار داشت: همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر امسال بیش از 150 میلیارد ریال در حوزه های ارتباطات و فناوری اطلاعات در گرمسار هزینه شده که این امر مبین توجه بیش از پیش به نوسازی و تقویت باندهای ارتباطی است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات  افزود: تا پایان کار دولت یازدهم بیش از 80 میلیارد دیگر نیز برای افزایش پهن باند و توسعه سامانه های اینترنتی اعتبار ابلاغ شده است.

انتهای پیام / د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار