ساری،

ممنوعیت فروش گوشت چرخ کرده آماده

فروش و عرضه گوشت‌ چرخ کرده آماده در قصابی های مازندران ممنوع است.

سید حسین رضوانی مدیر کل دامپزشکی استان مازندران در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری گفت: در صورتیکه مشتریان تقاضای گوشت چرخ کرده دارند، فروشندگان در حضور مشتری اقدام به چرخ کردن گوشت باید کنند.

وی با بیان اینکه بازرسان بهداشتی دامپزشکی در صورت مشاهده گوشت های چرخ کرده آماده و بدون بسته بندی، این محصولات را جمع آوری می کنند، افزود: گوشت‌های چرخ شده‌ که در فروشگاه‌های زنجیره‌ای وجود دارد، باید تاریخ تولید، انقضاء، کد پروانه بهره برداری دامپزشکی داشته باشد.

مدیر کل دامپزشکی مازندران از شهروندان خواست بمنظور تهیه گوشت چرخ کرده حتما از محصولات بسته بندی شده دارای لیبل مشخصات استفاده کنند و یا با حضور در قصابی ها و انتخاب گوشت سالم از متصدی بخواهند تا نسبت به چرخ آن اقدام کند.

رضوانی در رابطه با ویژگی‌های گوشت سالم و بهداشتی اظهارکرد: گوشت قرمز تازه باید دارای رنگ و رطوبت طبیعی و عاری از هرگونه تورم، خون‌مردگی، تغییر رنگ و ذرات خارجی باشد، گوشت باید دارای قوام سفت بوده و نباید لزج، خشک یا چروکیده باشد و هرگونه تغییر رنگ گوشت قرمز به سبز، قهوه‌ای و خاکستری یا ایجاد یک لایه لزج و چسبناک و استشمام بوی غیرطبیعی از علائم بارز و اصلی فساد گوشت است.

وی ه تاکید کرد گوشت چرخ شده حداکثر تا ۳ روز داخل یخچال نگهداری شود و اگر هم امکان چرخ کردن مداوم گوشت تازه وجود ندارد، می توانند گوشت قرمز فریز شده را به اندازه نیاز از فریزر خارج ، چرخ و استفاده کنند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.