راهنمایان گردشگری 39 کشور جهان شامگاه دوشنبه از برخی آثار و بناهای تاریخی کاشان دیدن کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشان در حاشیه بازدید این تور از مکان های تاریخی کاشان درگفت و گو با خبرنگاران افزود: تور راهنمایان گردشگری کشورهای جهان که از جمله از کشورهای آمریکا، انگلستان، اتریش، یونان و فرانسه بودند در ادامه بازدید از شهرهای جمهوری اسلامی ایران به کاشان سفر کردند.

محسن جاوری گفت: این تور که متشکل از 240 نفر از راهنمایان گردشگری بودند از مجموعه تاریخ باغ فین، خانه های تاریخی طباطبایی، بروجردی ها، عباسیان و حمام سلطان امیر احمد کاشان دیدن کردند.

وی هدف از سفر این گردشگران را آشنایی با آثار تاریخی، ظرفیت ها و توانمندی گردشگری ایران بیان کرد و افزود: این گردشگران با استقبال برخی مسئولان شهرستان در ایستگاه راه آهن کاشان مواجه شدند.

جاوری با توجه به نزدیکی کاشان به قم، خاطر نشان کرد: وجود امامزاده های حضرت سلطان علی بن امام محمد باقر (ع) در مشهد اردهال، آقا علی عباس (ع) در بادرود نطنز و هلال بن علی (ع) در آران و بیدگل این منطقه فرهنگی را به محور گردشگری مذهبی تبدیل کرده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشان یادآور شد: تاکنون بیش از یک هزار و 500 اثر تاریخی با ارزش در شهرستان کاشان شناسایی شده که از این تعداد حدود 400 اثر آن در فهرست آثار ملی کشور ثبت شده است.
باغ تاریخی فین کاشان در سال 1390 به همراه هشت باغ دیگر به عنوان «باغ ایرانی» در فهرست
یونسکو به ثبت جهانی رسیده است.

میزبان تور کنوانسیون راهنمایان گردشگری جهان همه ساله پس از رای گیری در مجمع جهانی این

کنوانسیون با حضور همه اعضای آن در شهر 'پراگ' کشور 'چک' تعیین می شود.
جمهوری اسلامی ایران در سال گذشته توانست با معرفی ظرفیت های تاریخی و فرهنگی خود میزبانی این تور بین المللی را به دست آورد.



انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار