دبیر علمی مسابقات ملی رباتیک کارون‌کاپ از ثبت نام بیش از 170 تیم در این مسابقات خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، دکتر پیمان شیرمردی، دبیر علمی مسابقات ملی رباتیک کارون‌کاپ اظهار کرد: در چشم‌انداز 1404 کشور به سمت یک اقتصاد فناورانه، شرکت‌های دانش‌بنیان مقتدر و خصوصی‌سازی در حال حرکت است. برخی سازمان‌ها نیز در راستای این اهداف فعالیت‌هایی انجام می‌دهند تا به اقتصاد پویایی با بنیه ملی و بومی‌سازی تکنولوژی‌ها دست پیدا کنیم. برنامه‌ریزی‌های مختلفی انجام شده تا دانش‌آموزان و دانشجویان را در راستای این اهداف حرکت دهیم.

وی با بیان اینکه مسابقات کارون‌کاپ بزرگ ترین رقابت رباتیکی در جنوب کشور است، افزود: این مسابقات در قالب 13 لیگ دانشجویی و دانش‌آموزی در اهواز به میزبانی سازمان آب و برق خوزستان در گیت بوستان برگزار می‌شود و شرکت دانش‌بنیان جهان صنعت جنوب و شرکت بهره‌برداری کارون بزرگ نیز برگزارکنندگان این مسابقات هستند.

دبیر علمی مسابقات ملی رباتیک کارون‌کاپ گفت: پیش‌بینی می‌کنیم 800 نفر در این مسابقات شرکت کنند که تاکنون بیش از 170 تیم برای شرکت در مسابقات ثبت‌نام کرده‌اند. علاقه‌مندان تا 22 بهمن‌ماه فرصت دارند از طریق سایت مسابقات به نشانی Karuncup.com ثبت‌نام خود را انجام دهند. در نهایت از میان تیم‌های ثبت‌نامی، تیم‌های کیفی‌تر برای شرکت در مسابقات انتخاب می‌شوند. پذیرش تیم‌ها از عصر روز 26 بهمن‌ماه و مسابقات نیز از 27 بهمن‌ماه آغاز می‌شود؛ همچنین مراسم اختتامیه 28 بهمن خواهد بود.

شیرمردی با بیان اینکه این مسابقات برای اولین‌بار در خوزستان برگزار می‌شود، افزود: به دنبال آن هستیم که مسابقات از سال آینده به‌صورت بین‌المللی برگزار شود و لیگ‌هایی که در مسابقات وجود خواهند داشت بر اساس نیازهای کشور طراحی شوند.

وی در خصوص لیگ‌های حاضر در مسابقات ملی رباتیک گفت: از میان 13 لیگ موجود، پنج لیگ شامل لیگ‌ ربات‌های زیردریایی، پرنده، ربابت‌های نمایش با موضوع آزاد، مسیریاب ویژه و پرنده سرعتی یا ریل که برای اولین‌بار در ایران انجام می‌شود، دانشجویی هستند. در لیگ‌های دانش‌آموزی هر لیگ دارای یک مقطع سنی خاص است که اطلاعات بیشتر  درباره این لیگ‌ها در سایت مسابقات وجود دارد.

دبیر علمی مسابقات ملی رباتیک کارون‌کاپ افزود: قوانین شرکت در مسابقات برای هر لیگ با توجه به زمینه فعالیت آن‌ها متفاوت است. حدود 66 داور در مسابقات حضور دارند که به داوری ربات‌ها می‌پردازند. همچنین بخشی از داوری‌ها در مسابقات از سوی مدیران صنایع انجام می‌شود تا با این کار دیدگاه ساخت ربات‌ها تا حدی از حالت تئوریک و دانشگاهی خارج شود و به سمت صنعتی شدن و رفع نیازهای جامعه حرکت کند.

شیرمردی درباره جوایز مسابقات، گفت: به شرکت کنندگان برخی گواهینامه‌های بین‌المللی اعطا می‌شود؛ همچنین از برگزیدگان مسابقات حدود 500 میلیون ریال حمایت مالی از سوی سازمان آب و برق انجام می‌شود. حتی این سازمان از برخی تیم‌ها حمایت خواهد کرد تا در فستیوال‌های بین‌المللی نیز شرکت کنند.

انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.