اهواز؛

لزوم انجام کارهای فرهنگی در پیشگیری از وقوع جرم

دادستان عمومی و انقلاب رامهرمز گفت: ما باید بحث پیشگیری از وقوع جرم را با انجام کار فرهنگی از مساجد شروع کنیم و با محوریت امام جماعت مساجد فرهنگ صلح و سازش را ترویج دهیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، علیرضا قاسمی‌نژاد، دادستان عمومی و انقلاب رامهرمز درهمایش هم‌اندیشی پیشگیری از وقوع جرم که با حضور طلاب این شهرستان برگزار شد اظهار کرد: از ظرفیت ریش‌سفیدان و معتمدین محلی در صلح و سازش استفاده خواهیم کرد.

وی ادامه داد: روحانیت یک نفوذ معنوی در جامعه و بین مردم دارد اما باید از این ظرفیت در پیشگیری از وقوع جرم استفاده کنیم.

دادستان عمومی و انقلاب رامهرمز تصریح کرد: بنا داریم در مرحله اول به مسائل فرهنگی و سپس مسائل قضایی شهرستان بپردازیم، لذا نیازمند تشکیل جلسات با قشرهای مختلف جامعه ازجمله انجمن اولیاء و مربیان هستیم.

وی افزود: استفاده از ظرفیت ریش‌سفیدان و معتمدان محلی و ادارات فرهنگی شهرستان در پیشگیری از وقوع جرم ضروری است و می‌توان راهکارهایی ترسیم کرد.

قاسمی‌نژاد تأکید داشت: اجرا آراء قطعی دادگاه یکی از مواردی است که می‌تواند در پیشگیری از وقوع جرم مؤثر واقع شود.

وی خاطرنشان کرد: همکاری با اصحاب رسانه و اطلاع‌رسانی صحیح می‌تواند در مردم احساس امنیت ایجاد کند و مردم بدانند که دستگاه‌های امنیتی و قضایی در انجام کار جدی هستند.

دادستان عمومی و انقلاب رامهرمز ضمن اشاره به عملکرد بنگاه‌های املاک در پایان گفت: ساماندهی بنگاه‌های املاک و خودرو از ضروریات است لذا به‌زودی ضمن دعوت از مسؤولان بنگاه‌ها راهکارهای قانونی را به آنان گوش‌زد خواهیم کرد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار