آرادان؛

افتتاح فاز یک مجتمع صنعتی معدنی فجر

فاز نخست مجتمع صنعتی معدنی فجر با حضور وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در آرادان افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آرادان فاز نخست کارخانه بزرگ تولید انواع آلیاژ و مواد معدنی پیشرفته با حضور وزیر دفاع در استان سمنان افتتاح شد .
در هشتمین روز گرامیداشت دهه فجر ، با حضور سردار ترتیپ پاسدار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیرهای مسلح ، مجتمع صنعتی – معدنی فجر ، کارخانه بزرگ تولید انواع آلیاژهای سربی و مواد معدنی پیشرفته با ظرفیت تولید 20 هزار تن در استان سمنان به بهره برداری رسید .
این کارخانه با تلاش متخصصان سازمان توسعه منابع انرژی وزارت دفاع ساخته شده است .
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در مراسم افتتاح این مجتمع صنعتی – معدنی گفت : در برنامه فشرده دو ساله در قالب طرح های مصوب اقتصاد مقاومتی و آمایش پروژه های اثر گذار ، امروز شاهد افتتاح فاز اول این کارخانه صنعتی هستیم .
سردار دهقان افزود : در ساخت این کارخانه ضمن رعایت اصول زیست محیطی ، افزایش و ارتقای فناوری های پیشرفته و دانش بنیان برای تولید انواع آلیاژهای سرب ، مس ، سولفات سدیم ، فراورده های جانبی و مواد پیشرفته به ثمر رسیده است .
سردار دهقان با بیان اینکه فاز دوم این کارخانه با 40 درصد پیشرفت در حال تکمیل است افزود : با بهره برداری از فاز دوم و سوم که در نیمه دوم سال 96 انجام میشود ، ظرفیت این کارخانه به 600 هزار تن انواع سرب های آلیاژی ، شش هزار تن مس کاتد و شش هزار تن گرانول پلی پروپیلن خواهد رسید .
وزیر دفاع اشتغال پایدار و دانش بنیان ، ایجاد ارزش افزوده حفظ محیط زیست تکمیل و بهره برداری از زنجیره کامل مواد معدنی و ارتقاء توان صنعتی کشور را از دستاوردهای مهم این پروژه برشمرد و تاکید کرد : وزارت دفاع با فعال سازی ظرفیت مجموعه عظیم صنعت دفاعی و سایر بخش های کشور در حوزه انرژی های نو ، گام های بلندی در عرصه خودکفایی برداشته است و این روند با شتاب بیشتر و تکیه بر توانمندی های بومی ادامه خواهد داشت
وزیر دفاع با قدردانی از دست اندرکاران این پروژه بویژه مدیران ، متخصصان و کارکنان سازمان توسعه منابع انرژی وزارت دفاع تصریح کرد : امروز به برکت انقلاب اسلامی مسیر تعالی و پیشرفت کشور هموار شده و افتتاح این دستاوردهای درخشان گویای این روند موفق است .

انتهای پیام/ م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۱:۴۶ ۱۲ تير ۱۳۹۶
مجوز کارگاه های کوچک گرفتن تولید انحصار خودشون کردن