اهواز؛

ضرورت تامین آب برای تالاب های خشک و نخل‌های مرده

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان در مجلس شورای اسلامی بر ضرورت تامین آب از کارون به شادگان برای تالاب خشک و نخل‌های مرده تاکید داشت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حجت‌الاسلام مجید ناصری، رئیس مجمع نمایندگان خوزستان در مراسم روز ملی شهرستان شادگان و بزرگداشت ادیب و شاعر بزرگ اهل بیت، ابن سکیت دورقی که به همت ناحیه مقاومت بسیج سپاه شادگان برگزار شده بود به سخنرانی و ارائه گزارش از وضعیت شادگان پرداخت.

وی با اشاره به خشکسالی بی‌سابقه و عدم بارش باران گفت: در بازدید اخیر از سد مارون دیدم در حالی که باید در این موقع از سال، یک میلیارد و دویست میلیون متر مکعب آب پشت سد باشد اما فقط ٢٥٠ میلیون متر مکعب آب پشت سد است، یعنی حدود یک پنجم ظرفیت پشت سد آب موجود است.

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان افزود: به علت فاصله بیش از ٤٠٠ کیلومتری شادگان با سد مارون و برداشت‌های غیر مجاز در مسیر رودخانه جراحی رسیدن آب به شهرستان با مشکل مواجه شده است، اما با پیگیری‌های مداوم و جلسه با شورای تامین استان حق آبه خودمان را می‌گیریم.

ناصری نژاد ادامه داد: راهکار دیگر تامین آب کشاورزی و تالاب کارون است که پس از پیگیری و توجیه به وزارت نیرو کار مطالعاتی تامین آب از کارون آغاز شده است و به زودی کلنگ این طرح انتقال آب زده خواهد شد.

وی بیان داشت: با دعوت از وزیر نیرو و نشان دادن تالاب خشک و نخل‌های مرده بر ضرورت تامین آب از کارون به شادگان تاکید شد ووزیر با تاکید بر اجرای سریع این طرح از تسریع روند مطالعه و اجرا خبر داد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در ادامه به انتقاد از طولانی شدن روند افتتاح فولاد شادگان پرداخت وافزود: تسریع در بهره برداری از طرح فولاد  شادگان برای ایجاد اشتغال از برنامه‌های همیشگی ماست و به تمام مسئولان در این زمینه فشار می‌آوریم.

ناصری نژاد در ارتباط با بندر تجاری شادگان گفت: تمامی مجوزات تجاری سازی بندر شادگان دریافت شده است و بزودی جشن تبدیل این بندر به بندر بزرگ تجاری را خواهیم گرفت و شاهد رونق گرفتن تجارت و بالطبع ایجاد اشتغال در شهرستان خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: از دیگر برنامه‌های ما برای بندر شادگان، لایروبی این بندر و فراهم سازی امکان پهلوگیری کشتی‌های بزرگتر  است.

نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برنامه‌های دهه مبارک فجر در شهرستان شادگان گفت: احداث مدارس، درمانگاه، خانه‌های بهداشت و دانشکده پیراپزشکی از جمله کارهایی است که در دهه مبارکه فجر کلنگ زنی یا افتتاح شده است بطوریکه اگر شبکه‌های تلویزیونی یا مجازی را بگیریم شادگان در صدر اخبار استان خوزستان قرار دارد.

ناصری‌نژاد با انتقاد از برخی رفتار های بخش کوچکی از مردم شادگان افزود: از دغدغه‌های من امنیت است زیراکه سرمایه‌ها با وجود امنیت به این منطقه می‌آید و اعتقاد داریم این سرمایه‌ها و شرکتهای کوچک همچون نگاه دورق در ایجاد اشتغال کمک فراوانی می‌کند، اما متاسفانه در بعضی از مراسم هزینه‌های زیادی برای تیراندازی انجام می‌شود که بجز زیان هیچ حاصلی ندارد.

وی ادامه داد: متاسفانه همین افراد از کمک برای خرید آبسردکن مدرسه محل دریغ می‌کنند تیراندازی در مراسمات باید هرچه سریعتر متوقف شود.

ناصری‌نژاد با اشاره به مهمان نوازی مردمان شادگان گفت: ما که از نظر کَرَم  و مهمان نوازی زبانزد عام و خاص هستیم، متاسفانه از کمک در امور عمومی دریغ می‌کنیم.

وی در پایان به مشکلات جوانان از جمله اعتیاد اشاره کرد و بیان داشت: مساله اعتیاد ازمشکلاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد، اعتیاد رابطه مستقیم با بیکاری دارد، اما ما نباید بگذاریم جوانان ما در دام این پدیده شوم بیافتند. همانطور که ما به دخترانمان توجه می کنیم لازم است پسران را مورد توجه قرار بدهیم.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.