براتی و تاج معتقدند تنها تا 2ساعت پس از بازی امکان تغییر نتیجه وجود دارد ،اما مشخص نیست طبق کدام قانون به این نتیجه رسیدند زیرا در قانون فیفا اصلا چنین موضوعی مطرح نیست.

به گزارش خبرنگار حوزه فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛اتفاقاتی که طی یک هفته گذشته در فوتبال ما افتاده آنقدر عجیب هست که تا مدتها بحثش ادامه داشته باشد . بی قانونی هایی که در فوتبال ما وجود دارد همه را از داشتن لیگی حرفه ای در ایران ناامید می کند. زمانی که فدراسیون و باشگاه ها ، به نامه فیفا هیچ اهمیتی نمی دهند و وقتی این نامه رسانه ای شد همه از آن اظهار بی اطلاعی می کنند.

اما بحثی که این روزها داغ است این است که نتیجه این چهار مسابقه ای که تراکتور با بازیکنان جدیدش بازی کرده سه بر صفر می شود یا خیر؟ اتفاقی که تاج و براتی معتقدند این اتفاق نباید بیفتد چرا که معتقدند طبق قانون تیم ها باید تا 2 ساعت پس از بازی شکایت می کردند تا نتیجه عوض شود.

 براتی با قاطعیت در برنامه 90  گفت "تنها تا 2 ساعت پس از بازی امکان تغییر نتیجه وجود دارد" ،اما مشخص نیست طبق کدام قانون به این نتیجه رسیده زیرا در قانون فیفا اصلا چنین موضوعی مطرح نیست.

زمان کوتاه مدت برای اعتراض در قانون فیفا مربوط به تورنومنت های کوتاه مدت است که آن هم تا 24 ساعت ( نه 2 ساعت) امکان تغییر نتیجه وجود دارد. عکس این قانون را در زیر مشاهده می کنید.
امکان تغییر نتایج دیدارهای تراکتور وجود دارد//ویرایش
اما در مسابقات لیگ طبق قانون فیفا از ابتدا تا انتهای مسابقات می توان نتیجه را تغییر داد. بند 69 طبق تصویر زیر نشان می دهد که حتی تغییر چند بازی از یک تیم ، قابلیت تغییر دارد.

ویرایش/////امکان تغییر نتایج دیدارهای تراکتور وجود دارد
 
غلامرضا رفیعی کارشناس حقوقی فوتبال هم معتقد است که حق تیم های روبروی تراکتورسازی نباید ضایع شود:«من با نظر آقای براتی موافق نیستم.اینکه می گویند تیم ها برای اعتراض فقط دو ساعت وقت دارند؟ مگر تیم ها با خبربوده اند که تراکتورسازی سه بازیکن غیرمجاز دارد؟ چرا باید نتیجه بازی دست نخورده باقی بماند؟ آن وقت رای فیفا چطور لحاظ می شود؟ فیفا رای داده که این تیم نباید در نقل و انتقالات بازیکن بگیرد، آن وقت چطور سه بازیکن غیرمجاز در ترکیب بوده اند؟ حق باشگاه روبروی تراکتورسازی ضایع شده است. ایمیلها به باشگاه تراکتورسازی رسیده و آنها نمی توانند بگویند که بی خبر بوده اند. اما چون سازمان لیگ برای بازیکنان کارت صادر کرده است، خود تراکتورسازی می تواند علیه سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال شکایت کنند. من سوال می پرسم مگر این بازیکنان مجاز بوده اند که می گویند نتیجه نباید تغییر کند؟ منطق علم حقوق بر اساس قوانین می گوید که این بازیکنان حق بازی کردن نداشته اند. سوال من از آقایان براتی و نصیرزاده این است که اگر چنین اتفاقی در مسابقات زیرنظر فیفا یا کنفدراسیون فوتبال آسیا می افتاد، هم چنین نظری می دادند؟ مگر تیم ملی امید ما که از کمال کامیابی نیا استفاده کرده بود، سه بر صفر بازنده نشد؟ مگر عراقی ها در کمتر از دو ساعت شکایت کردند؟ حق باشگاههای مقابل تراکتورسازی با حضور این سه بازیکن ضایع شده است، آن وقت چطور دوستان می گویند، نتایج پابرجا می ماند؟»

حال با توجه به اینکه هم فدراسیون وهم باشگاه تراکتورسازی دچار تخلف آشکار شدند باید دید چه تصمیمی برای این چهار مسابقه تراکتور گرفته می شود ،باید دید در این باره فدراسیون فوتبال با توجه به اعتراضات اخیر، قانون را اعمال می کند و یا با مصلحت اندیشی به سبک کدخدا منشی موضوع را حل و فصل می کند،به هر صورت ما در اینگونه موارد دیده ایم که افرادی حتی از داخل کشور فیفا را مطلع خواهند کرد پس بهتر است تا زمانیکه با یک اشتباه کوچک محرومیتی بالاتر نصیب فوتبال ایران نشده خودمان موضوع را طبق قوانین فیفا حل کنیم،فدراسیون جهانی فوتبال نشان داده است که در مواردنقض قانون با هیچ کشور و تیمی شوخی ندارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار