هفته‌نامه آمریکایی نیوزویک در گزارشی به قوت گرفتن مسئله اسلام‌هراسی در دولت دونالد ترامپ پرداخت.

نیوزویک: اسلام هراسی در قلب کاخ‌سفید
به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از نیوزویک، اسلام هراسان، به قلب کاخ سفید آمده‌اند؛ با ورود زوج سباستین و کاترین گورکا به کاخ سفید، تیم رئیس جمهور آمریکا دو عضو جدید اسلام هراس دارد.

در مقاله پاتریک ادینگتون در هفته نامه آمریکایی نیوزویک با اشاره به این مطلب آمده است: کاترین گورکا با دیدگاه های بسیار شدید ضد اسلامی خود  و همسر وی که همانند استیو بانن در بریتبارت -نشریه راست افراطی- مطلب می نوشت وارد وزارت امنیت آمریکا می شوند.

سباستین از اینکه کاخ سفید از سال 2011 دستور داده بود تا اسلام را به عنوان دین صلح در نظر بگیرند ناراحت است و کاترین از اینکه وزارت امنیت در دستگیری ها و پیگیری های خود با آمریکایی های مسلمان چندان برخوردی نداشته است ابراز ناراحتی می کند.

سباستین گورکا اکنون قرار است معاون دستیار ترامپ شود. او در سال 2015 سخنانی جنجالی درباره اسلام در بریتبارت نوشته بود که خلاصه آن به این شرح است: «مسلمانان دشمن هستند، حال در رقه سوریه ساکن باشند یا در دبورن میشیگان.» با این سخنان او می خواست از نظارت گسترده بر عرب ها و مسلمانان آمریکایی در خاک این کشور دفاع کند. 

همچنین او نسبت به سربازان مسلمان آمریکایی نیز اظهارنظرهای جنجالی داشته و آنها را به دلیل دینشان با تروریست های القاعده و ماراتن بوستون یکی دانسته و اعتقاد دارد که این سربازان باید از سوی اف بی آی تحت نظر قرار بگیرند. او می گوید همگی آنها به الله و نه خدای یکتا اعتقاد دارند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار