اسپوتنیک در مطلبی به احتمال اتحاد پوتین و ترامپ علیه تهران پرداخت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ اسپوتنیک در مطلبی نوشت: دونالد ترامپ در جدیدترین توییت ضدایرانی خود، ادعا کرد ایران حامی شماره یک تروریسم است. همچنین رسانه های آمریکایی اعلام کردند ترامپ در تلاش است روابط روسیه با تهران را قطع کند. با این حال، کارشناسان روسی در تحلیل های خود اظهار کردند مسکو باید از متحد خاورمیانه ای خود دفاع کند.

رئیس جمهور جدید آمریکا اخیرا مواضع شدیدی علیه ایران اتخاذ کرده است. وی ایران را حامی تروریسم می داند و همچنین با توافق هسته ای به شدت مخالف است.

در عین حال، رسانه های آمریکایی گزارش دادند رئیس جمهور جدید این کشور درصدد است در راستای مقابله با تهران، با بهبود روابط واشنگتن و مسکو روابط موجود میان ایران و روسیه را بر هم بزند.

کارشناسان و تحلیلگران روسی معتقدند مسکو نباید دست از اتحاد با تهران بردارد. «ولادیمیر اوسیو»، یکی از تحلیلگران دفاعی روسیه، در این خصوص اظهار کرد: «منطق کاخ سفید نسبتا ساده است: هر گونه بدتر شدن روابط ایران و روسیه و یا روابط ترکیه و روسیه در راستای تقویت جایگاه آمریکا در منطقه است.» وی در ادامه افزود واشنگتن سعی دارد با تیره کردن روابط ایران و روسیه جایگاه ویژه ای در سوریه به دست آورد.

وی همچنین اظهار کرد: «گزارشاتی درخصوص حمایت لابی صهیونیست از ترامپ در طول مبارزات انتخاباتی وجود دارد. بنابراین، ممکن است ترامپ تعهدات خاصی در قبال اسرائیل داشته باشد.»

روابط تل آویو و واشنگتن در زمان ریاست جمهوری اوباما تا حدی تیره شد؛ اما مواضع دولت جدید آمریکا کاملا با مواضع رژیم صهیونیستی همسو است. به همین دلیل است که مواضع ضد ایرانی ترامپ به مواضع نخست وزیر رژیم صهیونیستی علیه ایران نزدیک است.

این تحلیلگر روس معتقد است رابطه روسیه با ایران، چین و یا هر کشور دیگری به بهبود روابط آمریکا و روسیه دخلی ندارد. وی اظهار کرد: «این (روابط) مسیرهای کاملا جداگانه ای هستند که نباید یکدیگر را قطع کنند. اگر کرملین موفق به تفکیک این روابط با یکدیگر شود، قادر است همکاری دوجانبه و سودمند خود با ایران را، از جمله در حوزه نظامی، ادامه دهد.»

با این حال، برخی از تحلیلگران نیز معتقدند روسیه می تواند نقش واسطه را میان ایران و آمریکا بر عهده بگیرد و به واشنگتن اطمینان خاطر دهد که هیچ خطری از جانب تهران متوجه آنها نیست.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار