وزارت صنعت، معدن و تجارت، در دولت یازدهم ماموریت یافت تا هفت هزار و 500 واحد تولیدی کوچک و متوسط تعطیل و نیمه تعطیل کشور را به چرخه تولید مجدد برگرداند و محصولاتشان را وارد بازار کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،معاون توسعه مدیریت، منابع و استان های وزارت صنعت، معدن و تجارت امروز در مراسم افتتاح شرکت کوثر بعنوان تولیدکننده 'لامپ های فوق کم مصرف' مستقر در شهرک بزرگ صنعتی اصفهان افزود: وزارت صنعت، معدن و تجارت، در دولت یازدهم ماموریت یافت تا هفت هزار و 500 واحد تولیدی کوچک و متوسط تعطیل و نیمه تعطیل کشور را به چرخه تولید مجدد برگرداند و محصولاتشان را وارد بازار کند.

 محمدرضا فیاض افزود: در این راستا طرح رونق تولید در کشور اجرا شد و در حال حاضر با پرداخت تسهیلات به اینگونه واحدها، از تعداد پیش‌بینی شده در طرح نیز پیشی گرفته ایم.

وی گفت: سرمایه گذاری در زمینه صرفه جویی در مصرف برق و احداث شرکت های نو و روزآمد نوعی سرمایه گذاری ملی محسوب می شود.

وی افزود: افتتاح شرکت توسعه انرژی کوثر گامی موثر در راستای توسعه و صرفه جویی انرژی در کشور است و می‌تواند تحولی بزرگ در حوزه مصرف انرژی ایجاد کند.

فیاض با بیان اینکه شرکت توسعه انرژی کوثر با سرمایه گذاری مشترک بنیاد شهید و بخش خصوصی احداث شده است، گفت:بخشی از این صنعت در انحصار تعداد معدودی از کشورهای دنیاست و تعداد کمی از این نوع واحدهای صنعتی نیز در کشور ما وجود دارد.

وی بخش مهمی از کار در صنعت تولید لامپ های فوق کم مصرف(LED) را بازاریابی محصولات عنوان کرد و گفت: بازاریابی و فروش، موتور محرکه صنایع تولیدی لامپ های فوق کم مصرف محسوب می شود.

فیاض افزود: زمانی که قسمت بازاریابی و فروش کار خود را بخوبی انجام دهند، تولید و ظرفیت اشتغال کارخانه هم افزایش پیدا می کند.

معاون توسعه مدیریت، منابع و استان های وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اهمیت توجه به بازاریابی مُدرن محصولات و استفاده از علم و تخصص بازاریابی اظهار کرد: یکی از اهداف این کارخانه در میان مدت باید صادرات به خارج از کشور باشد.

فیاض گفت: راه اندازی واحد تولیدی لامپ های فوق کم مصرف نمونه بارزی از توانمندی مهندسان با استعداد ایرانی است و انتظار می‌رود فاز توسعه این واحد تا یک سال آینده با فناوری و ابداعات جدید راه اندازی شود.

شرکت توسعه انرژی کوثر در راستای طرح ملی 'تکاک' (توسعه کارآفرینی ایثارگران کشور) با سرمایه گذاری بخش خصوصی و دولتی در زمینه بهینه سازی مصرف انرژی و تععین راهکارها و فرصت های صرفه جویی انرژی تاسیس شده است.
بهترین راهکار در دنیا برای صرفه جویی مصرف برق در بخش روشنایی، جایگزینی لامپ های فوق کم مصرف(LED) است .

در راستای اجرای این طرح 49 درصد سهم آورده برای سرمایه گذاری در طرح های توسعه کارآفرینی ایثارگران کشور را سازمان اقتصادی کوثر تقبل و 51 درصد دیگر را خود ایثارگر تقبل کرده است.

شرکت کوثر با سرمایه گذاری 34 میلیارد ریالی و با ظرفیت تولید یک میلیون عدد لامپ فوق کم مصرف در سال، زمینه اشتغال 52 نفر را فراهم کرده است.
علاوه بر شرکت کوثر، امروز با حضور معاون وزیر صنعت شرکت کیسه طلایی زاینده رود تولیدکننده کیسه پُروپیلن بافته شده ساده نیز در شهرک صنعتی مورچه خورت اصفهان به بهره برداری رسید.
این واحد صنعتی با ظرفیت تولید سالانه هفت هزار و 200 تن افتتاح شد.این واحد با سرمایه گذاری 70 میلیارد ریال، زمینه اشتغال 124 نفر را فراهم کرده است.



انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.