به گزارش خبرنگار
حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نشست پرسش و پاسخ فيلم «ترومای سرخ» به كارگردانی اسماعیل میهندوست در سالن سعدی برج ميلاد برگزار شد.
در این نشست اسماعیل میهندوست نویسنده، تهیهكننده و كارگردان، مرتضی مشهودی مدیر جلوههای بصری، كامران كیانارثی صدابردار، سمیرا غلامزاده تدوینگر، آبان حسینآبادی، یگانه رجبی، نیكان راستقلم بازیگران حضور داشتند.
در ابتدای این نشست میهندوست با اشاره به روند ساخت این فیلم از سینمای مستقل که مشكلات زیادی داشته است، بیان كرد: اساسا معتقدم که فیلمساز نباید زیاد درباره فیلمش صحبت كند اما درباره روند ساخت آن میگویم که اسفند ماه سال گذشته، پس از گذراندن پیش تولید طولانی، فیلم را كلید زدیم. با وجود اینكه یک سوم قصه در مترو تهران میگذرد اما از سوی مترو بسیار اذیت شدیم.
در ادامه مرتضی مشهودی گفت: مجبور شدیم بسیاری از فضاها را با جلوههای بصری به تصویر بكشیم که امیدوارم به خوبی از آب درآمده باشند.
در بخش دیگری از این نشست آبان حسینآبادی به عنوان یکی از بازیگران فیلم گفت: سال گذشته از سوی کارگردان برای این پروژه دعوت به همکاری شدم اما نقش من در مسیر فیلمبرداری تغییر كرد و از آنجا که بازیگر تئاتری هستم، از پیشینه تئاتریام نکاتی را به نقش اضافه كردم.
یگانه رجبی نیز بیان کرد: «ترومای سرخ» بیست چهره تئاتری را به سینما معرفی میكند و این فقط یك ادعا نیست. كارگردان آن از مدیوم تئاتر بازیگرانی را به سینما معرفی كرده و زمان زیادی را برای تمرین با آنها گذاشته است.
این بازیگر افزود: آقای میهندوست در روند ساخت این فیلم به ما نشان داد كه توانایی آن را داریم که در فیلمهای دیگر سینمایی هم حضور داشته باشیم و بازی در سینما خیلی برایمان ناآشنا و دور از تصور نخواهم بود. از او بابت سینمای امنی كه به من نشان داد، ممنونم.
وی بر زحمات بازیگران در مدیوم تئاتر تاکید و تصریح کرد: حرفهای زیادی در این چند سال که در تئاتر بودهام، در دلم مانده است. ما بازیگران تئاتر زحمت زیادی میكشیم اما كسی ما را نمیبیند. خوشحالم که اکنون به واسطه استعدادهایمان روی پرده سینما بودیم. ای كاش كارگردانان دیگر سینما هم به تك تك پلاتوهای این شهر سر بزنند و زحماتمان را ببینند.
نیكان راستقلم هم گفت: خوشحالم كه بیست چهره تئاتری اینجا هستند و زحمتهای چند ساله همهمان بر روی پرده سینما دیده شد. به عنوان یك زن احساس میكنم چقدر به این فیلم نزدیك هستم و تلاش مردانه یك زن را در فضای زندگیاش میبینم. امیدوارم حال خوب این نقش را به مخاطبان به خوبی ارائه داده باشم.
سمیرا غلامزاده نیز با اشاره به دومین همکاریاش با میهندوست در فیلم «ترومای سرخ» به عنوان تدوینگر آن بیان کرد: قبل از این فیلم، تدوین یك مستند بلند میهندوست را انجام داده بودم اما این کار تجربه متفاوتی بود، چراکه فیلمی نامتعارف با روایت خاص بود. پس در نتیجه تدوین آن حساسیت زیادی میطلبید.
در بخش دیگری از این نشست میهندوست با اشاره به اینکه «ترومای سرخ» مخاطب خاص دارد، بیان کرد: اساسا برخی فیلمها حوصله و هوش بیشتری برای دیدن از سوی مخاطب میطلبند و معتقدم سینما باید مخاطب را به مشاركت بکشد. اگر این فیلم قرار بود برای مخاطب عام ساخته شود، مدل دیگری باید میشد. طیف مخاطب خاص با آن ارتباط برقرار میکند و ساختار آن به گونهای است كه غیر متعارف، داستان را روایت میکند. البته لحنی رئالیستی و روایت خطی دارد و نمیخواستم نزد مخاطب، پرسوناژ ذهنی از هیچ كاراكتری شكل گیرد.
وی در پایان افزود: عنوان این فیلم برگرفته از یک اصطلاح روانپزشكی است به معنای آسیبی كه از گذشته به فرد وارد شده و آثارش هنوز وجود دارد. وجه تسمیه آن با واژه سرخ را توضیح نمیدهم و آن را بر عهده مخاطب میگذارم.
انتهای پیام/