مشهد؛

رونمایی از 10 عنوان کتاب با موضوع شهدای انقلاب مشهد

با حضور مسئولان و فعالان فرهنگی ، پژوهشگران و نویسندگان و خانواده‌های شهدا از 10 عنوان کتاب با موضوع شهدای انقلاب مشهد در تالار شهر رونمایی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حسن سلطانی مدیر فرهنگسرای غدیر شهرداری مشهد در این همایش گفت: این کتاب‌ها توسط پژوهشگران و نویسندگان جوان گردآوری، تهیه و تولید شده است که مربوط به شهداء انقلاب مشهداست.

وی گفت:در این کتاب ها به زندگی شهیدان محمد علی حنایی، علی‌اکبرعلی‌آبادی ، مهری زارع، فاطمه امیری بیرجندی ، علی‌اکبردهنوی، جواد نباتی مقدم، بتول چراغچی، سید رضا کامیاب و حسین آستانه پرست پرداخته شده است.

مدیر فرهنگسرای غدیر شهرداری مشهد افزود: متاسفانه غفلت تاریخی اتفاق افتاده وعلی رغم اینکه مشهد 180 شهید به پیروزی انقلاب هدیه کرده است هیچ کتابی درزمینه شهداء انقلاب اسلامی کار نشده است.

سلطانی گفت: امیدوراریم این حرکت آغازی برای نهضت تاریخ نگاری انقلاب مشهد به ویژه زندگی شهدای انقلاب مشهد و رشادت‌ها و حماسه‌آفرینی آنان باشد.

همچنین در این مراسم ازکتاب مربوط به خاطرات محله چهنوو کتاب عکس محمد‌رضاعطایی عکاس انقلاب مشهد هم رونمایی شد.

در این مراسم از رمضانعلی شاکری ، نویسنده کتاب انقلاب اسلامی در مشهد که اولین کتاب تاریخ انقلاب مشهد رادر سال 58 نوشته، تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام//ف.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.