گزارش‌ها از پیشی گرفتن حزب سوسیال دموکرات آلمان از حزب دموکرات مسیحی این کشور در نظرسنجی فرسا خبر می‌دهند.

نظرسنجی فُرسا: حزب دموکرات سوسیال آلمان برای نخستین بار از سال 2012 تاکنون از حزب محافظه‌کار پیشی گرفتبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، پس از اینکه حزب سوسیال دموکرات، مارتین شولتس –سیاستمدار آلمانی- را به عنوان رهبر خود برای شرکت در انتخابات فدرال این کشور معرفی کرد نرخ حمایت مردم از این حزب افزایش یافت. نظرسنجی روز چهارشنبه نشان می‌دهد حزب سوسیال دموکرات از حمایت 31 درصدی برخوردار است.

نظرسنجی مجله «استرن» و «آرتی‌ال» که بیش از هفت ماه پیش از انتخابات فدرال منتشر ‌شد، نخستین نظرسنجی منتشره از سوی موسسه «فُرسا» بود که برای نخستین بار از سال 2012 تاکنون حمایت از حزب سوسیال دموکرات را بیش از 30 درصد نشان داد.

محبوبیت حزب دموکرات مسیحی آنگلا مرکل –صدراعظم آلمان- که بار دیگر برای شرکت در انتخابات آینده این کشور نامزد شده، با از دست دان 1 درصد به 34 درصد کاهش یافت.

این در حالیست که حمایت از حزب سوسیال دموکرات نسبت به نظرسنجی پیشین فُرسا 5 درصد افزایش یافت. این نظرسنجی نشان می‌دهد اگر مردم قرار بود به شولتس و مرکل به طور مستقیم برای تصدی سمت صدراعظمی رأی دهند هر دوی آنها 37 درصد آرا را کسب می‌کردند.

حزب سوسیال دموکرات برای سال‌های متمادی حمایت کمتری را نسبت به حزب دموکرات مسیحی به خود اختصاص داده است.

انتخابات فدرال آلمان در 24 سپتامبر برگزار می‌شود و مرکل روز سه‌شنبه بار دیگر اعلام کرد این انتخابات سخت‌ترین رقابتی خواهد بود که وی تاکنون تجربه کرده است.

2501 نفر در این نظرسنجی که از 30 ژانویه تا 3 فوریه انجام شد شرکت کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار