کرمانشاه؛

مطالبه گر کامل توقعاتمان از برجام هستیم

رییس کل بانک مرکزی گفت: درست است که آمریکا به همه تعهدات خود عمل نکرده، اما نباید دستاوردهای مثبت برجام را نادیده گرفت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ولی اله سیف گفت: گفته می شود در شرایط تحریم حداقل 15 درصد هزینه ما در حوزه تجارت خارجی افزایش یافته بود که با گشایش های ایجاد شده این هزینه کاهش می یابد.


رییس کل بانک مرکزی ادامه داد: از دیگر بازتاب های برجام، افزایش صادرات نفت کشور بود که دو برابر شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه از افتخارات دولت این است که در طول سه سال گذشته سالانه 700 هزار شغل در کشور ایجاد کرده، گفت: کمتر کشوری در دنیا توانسته به چنین موفقیتی دست پیدا کند، اما چون حجم زیادتری  از نیروی جویای کار وارد بازار کار کشور شده، نرخ بیکاری ما ثابت مانده است.

سیف کاهش نرخ تورم را نیز از دیگر دستاوردهای اقدامات دولت برشمرد و گفت: پس از 25 سال امسال اولین سالیست که نرخ تورم تک رقمی را در کشور تجربه کردیم و در دی ماه نرخ تورم به 8.6 درصد رسید.

وی با اشاره به رشد اقتصادی ایجاد شده در کشور، گفت: پیشران های اقتصادی نشان می دهد سال 96 سال بهتری بلحاظ شرایط اقتصادی خواهیم داشت.

وی به طرح رونق تولید و حمایت از بنگاه های کوچک و متوسط اشاره کرد و گفت: در قالب این طرح 15 هزار میلیارد تومان از منابع بانکی کشور به 21 هزار واحد پرداخت شده که همین امر جنب و جوشی در شهرک های صنعتی ایجاد کرده است.

سیف افزود: البته در این طرح قرار نیست منابع بانکی صرف واحدهایی شود که توجیه اقتصادی نداشته و یا محصولشان بازار فروش ندارد. باید منابع محدود بانکی را اثربخش هزینه کنیم.

وی حجم تسهیلات اعطایی نظام بانکی کشور در 9 ماهه امسال را 348 هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: حداقل 40 درصد این منابع معادل 140 هزار میلیارد تومان تسهیلات جدید است.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.