ساختمان های قدمی بوشهر باید ایمن شوند

رئیس سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری گفت: پلاسکوهایی که در بوشهر است باید هر چه سریع تر شناسایی شده و اقدامات لازم جهت ایمنی آنها صورت گیرد.

ساختمان های قدمی بوشهر باید ایمن شوندبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، ابراهیم احمدی ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران گفت: در شهر بوشهر ساختماه هایی مانند پلاسکو داریم که باید قبل از وقوع حادثه ای ناگوار باید با ساماندهی و اقدامات لازم برای این ساختمانها و جلوگیری از بروز حوادث احتمالی قداماتی صورت گیرد.

وی ادامه داد: سازمان آتش نشانی شهر بوشهر باید از ادوات و لوازم اتفاء حریق پیشرفته و مجهزی برخوردار باشد تا بتواند در کوتاه ترین زمان از اتفاقات ناگوار جلوگیری کند.

احمدی گفت: اکنون زمان آن رسیده که ساختمان‌های فرسوده که سال‌ها عمر کرده اند شناسایی شود و قبل از آنکه به سرنوشت ساختمان پلاسکو دچار شود اقدام لازم برای تعمیر و یا تخریب بنا انجام گیرد.

رئیس سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری با بیان اینکه ما باید از حادثه تلخ پلاسکو درس عبرت بگیریم و قبل از اینکه شاهد حادثه‌ای باشیم، نسبت به مرمت و یا در صورت لزوم تخریب بناهای فرسوده اقدام عاجل انجام دهیم اظهار داشت: در شهر بوشهر علاوه بر اینکه باید بر روی ساختمان‌های فرسوده مطالعاتی انجام گیرد باید برای مدیریت بحران در بافت تاریخی شهر بوشهر مطالعاتی به صورت ویژه انجام شود که در صورت هرگونه حوادث طبیعی و یا غیر طبیعی بتوان از بروز فاجعه ای دلخراش جلوگبری کرد.

انتهای پیام /پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.