ناو هواپیمابر آدمیرال کوزنتسوف پس از پایان مأموریت خود در سوریه به روسیه بازگشت.

در راستای کاهش حضور نظامی روسیه در سوریه: ناو آدمیرال کوزنتسوف، سواحل سوریه را ترک کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از اسپوتنیک، وزیر دفاع روسیه امروز (چهارشنبه) اعلام کرد ناو هواپیمابر «آدمیرال کوزنتسوف» پس از پایان مأموریت خود در سوریه، به روسیه بازگشت و در شبه‌جزیره «کولا» واقع ‌در شهر بندری «سورومورسک» در شمال این کشور، پهلو گرفت. 

اهالی شهر سورومورسک امروز برای استقبال از خدمه این ناو هواپیمابر، در میدان اصلی شهر گرد هم آمدند. آدمیرال کوزنتسوف 15 اکتبر سال 2016 میلادی (23 مهرماه 1395)، برای انجام مأموریت علیه تروریست‌های داعش در سوریه، به اقیانوس اطلس شمالی و دریای مدیترانه اعزام شد. 

بر اساس گزارش وزارت دفاع روسیه، جنگنده‌هایی که در طی عملیات ضدداعش این کشور از ناو آدمیرال کوزنتسوف، پرواز کردند حدود یک‌هزار موضع تروریست‌ها را بمباران و نابود کردند. 

مسکوماه گذشته میلادی، تصمیم گرفت حضور نظامی خود را در سوریه کاهش دهد. بازگشت ناو آدمیرال کوزنتسوف به روسیه  نیز در راستای اجرای این تصمیم است.   

 ناو هواپیمابرآدمیرال کوزنتسوف از «کلاس کازنتسو» بوده که با عنوان‌های دیگری مانند «کلاس اورال» نیز شناخته می‌شود.  اصلی‌ترین کار و مأموریت ناو کوزنتسوف پشتیبانی از زیردریایی‌های حامل موشک‌های استراتژیک قاره‌پیما و شناورهای سطحی و هواپیماهای گشت دریایی حامل موشک در ناوگان روسیه است. این ناو، تنها ناو هواپیمابر عملیاتی در نیروی دریایی روسیه به‌شمار می‌رود. 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار