جانشین فرمانده کل ارتش با اشاره به توانمندی قرارگاه پدافند هوایی گفت: اگر دشمن اقدامی کند توسط قردر گاه پدافند سرنگوت خواهد شد.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  امیر سرتیپ "احمدرضا پوردستان" جانشین فرمانده کل ارتش در همایش تجلیل از حماسه سازان عملیات والفجر 8 با اشاره به شوک سیاسی آمریکا در بهمن 57 اظهار داشت: آمریکا خیلی تلاش کرد که انقلاب پیروز نشود و توطئه ها را از واشنگتن علیه ایران شروع کرد. انقلاب با امواج طوفانی خود تمام سدها را شکست. 

وی با اشاره به دو قطبی بودن جهان در زمان جنگ سرد، افزود: در آن دوران آمریکا و شوروی هرکدام تعدادی از کشورها را تحت سلطه خود قرار دادند، در زمان رژیم طاغوت ایران از جمله مهمترین اقمار آمریکا به حساب می آمد. اولین مزیتی که ایران برای آمریکا داشت موقعیت ژئوپلتیکی ایران بود که برای آمریکا منافع اقتصادی به همراه داشت.

امیر پوردستان گفت: کشور ما مرز مشترک با شوروی داشت و آمریکا سیستم هایش را در شمال ایران برای کنترل قرار دادن شوروی مستقر کرده بود. ارتش رژیم شاهنشاه ژاندارم منطقه بود و اگر کشوری قدم کج می گذاشت ارتش ما به آن کشور تذکر می داد. همچنین کشور ما جبهه جلویی ناتو در مقابل ورشو بود حتی چینش نیروهای ما در ان زمان بر همین اساس انجام شده بود. 

امیر پوردستان با اشاره به شناخت آمریکا از قدرت دین و اسلام  ادامه داد: ان ها می ترسیدند اگر انقلاب به پیروزی برسد منافعشان به شدت به خطر می افتاد. 

جانشین فرمانده کل ارتش با اشاره به ابعاد و فاکتورهای پیروزی انقلاب اسلامی و نقش روحانیون و ارتش و حضور گسترده و میلیونی آحاد ملت در پیروزی بهمن 57  تاکید کرد: در دوران ارتش بدنه ارتش به دو قسمت تقسیم شده بود دسته اول با امریکا همراه بود و بخش دوم ارتش با مردم و انقلاب همراه بودند.   

وی با اشاره به نقش شهید ستاری و شهید کلاهدوز در پیروزی انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی گفت:  وحدت ارتش و سپاه از همان دوران شکل گرفت. 

امیر پوردستان با اشاره بدنه انقلابی ارتش عنوان داشت: می بینیم که تا انقلاب به پیروزی می رسد ارتش با انواع تجهیزات به عنوان بازوی مسلح انقلاب برای دفاع از کشور  ایفای نقش کرد.  

وی با اشاره به وابستگی رژیم شاهنشاه به امریکا گفت: آن ها فکر می کردند که با تحریم می توانند ایران را از پا فلج کنند اما تدابیر امام نقشه های دشمنان را شکست داد. ضد انقلاب با ترور و ناامنی به دنبال ضربه زدن به انقلاب اسلامی بود که ارتش توطئه های دشمن را خنثی کرد.  

جانشین فرمانده کل ارتش با اشاره به تحمیل جنگ توسط دشمن به ایران و تلاش برای ایجاد هجمه علیه انقلاب اسلامی  تصریح کرد: ارتش در عملیات والفجر 8 کار عظیمی را انجام داد و ما وظیفه داریم که این موضوع را مطرح کنیم. 

امیر پوردستان با اشاره به عملیات نزاجا در ام الرصاص تا طلائیه برای مقابله با دشمن بعثی افزود: عملیات نزاجا باعث شد تا غواصان دریادل با رشادت بتوانند از اروند رود عبور کنند. 

وی با اشاره به سرنگونی کواد کوپتر  ادامه داد: سرنگونی این کواد کوپتر نشان دهنده توانمندی قرارگاه پدافند هوایی است. ساقط کردن هواپیما در عملیات والفجر 8 ان هم در زمان تحریم شوخی نیست. 

جانشین فرمانده کل ارتش تاکید کرد: فوندانسیون عظیمی که بنایش شهید ستاری بود امروز شجره عظیمی شده که ملت ایران از ان بهره می برد. 

وی افزود: امروز با حمایت های ستاد کل نیروهای مسلح آسمان کشور ما در ارتفاعات مختلف در زیر دید قرارگاه پدافند هوایی است و سلاح هایی نیز در این زمینه آماده شده است. دشمن در زیر دید است که اگر اقدامی کند پدافند آن را سرنگون خواهد کرد. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار