فرار یک تروریست بلژیکی از این کشور

دادسرای فدرال بلژیک اعلام کرد یکی از عوامل حملات بروکسل که به هفت سال زندان محکوم شده بود ، توانسته از بلژیک خارج و عازم سوریه شود.

فرار یک تروریست بلژیکی از این کشوربه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ دادسرای فدرال بلژیک روز چهارشنبه اعلام کرد یکی از عوامل حملات بروکسل که در ماه مه سال 2016 به جرم تروریسم به هفت سال زندان محکوم شده بود ، زندانی نشده و توانسته از بلژیک خارج و عازم سوریه شود.

این منبع تصریح کرد «خالد خطاب،» از دوستان نجیم الشعراوی که 22 مارس 2016 در بروکسل حمله انتحاری صورت داده بود، اواخر سال 2016 در ترکیه و در حالی که عازم سوریه بود، بازداشت شد.

اریک فان درسیپت سخنگوی دادسری فدرال تصریح کرد وی به سوی سوریه فرار کرده بود و مقامات ترکیه وی را بازداشت کرده اند و ما استرداد وی را خواهانیم.

این افراط گرای بلژیکی- سوری 26 ساله درباره پرونده شبکه خالد زرکانی، یکی از گروه های عضو گیری برای داعش در بلژیک، محکوم شده بود.

خطاب سوم ماه مه سال 2016 در دادگاه جنایی بروکسل به جرم مشارکت در فعالیت های تروریستی، به هفت سال زندان محکوم شد یکی از سنگین ترین محکومیت های اعلام شده تا آن زمان در بلژیک به شمار می رفت.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار