اتوبوس ایدز در مدت دو روز در شهرستان مهاباد استقرار یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛بیماری ایدز در اثر ورود ویروس "اچ آی وی " به بدن ایجاد می شود که سبب اختلال سیستم ایمنی بدن می شود به صورتی که بدن قادر به مبارزه با برخی عفونتها نیست ، از آنجایی که این بیماری فقط درمان نگهدارنده دارد و درمان قطعی ندارد تنها راه مبارزه با آن اطلاع رسانی و پیشگیری از همه گیری است. در همین راستا با همکاری وزارت بهداشت و معاونت بهداشتی دانشگاه متبوع طرح استقرار اتوبوس ایدز در شهرستان های مختلف استان بر پا شده است .

کارشناس مسئول بیماری های مرکز بهداشت مهاباد گفت: هدف از استقرار این اتوبوس در مهاباد و سایر شهرستان های استان افزایش سطح آگاهی مردم و تشویق آنها به مشاوره به منظور تغییر رفتار و انجام آزمایش است.

وی ادامه داد: تمام آزمایش‌ها و مشاوره‌ها به صورت رایگان انجام می‌شود وآزمایش‌هایی که با کیت های تشخیصی سریع از مراجعه‌کنندگان گرفته می‌شود، قابل اطمینان بوده و تمامی نتایج این آزمایش ها محرمانه می باشد.

تست رایگان ایدز در مهاباد

کمال تردست گفت:اتوبوس ایدز در تاریخ های 18 و 19 بهمن ماه از ساعات اولیه صبح تا ساعت 5 بعد از ظهر در مناطق مختلف شهرستان از جمله میدان ملا خلیل،میدان ساعت و خیابان محمد قاضی مستقر شده بود که در طول این مدت بیش از 500 نفر به منظور آشنایی با این بیماری به اتوبوس ایدز مراجعه کرده و مشاوره رایگان دریافت نمودند.

وی اظهار داشت: کسانی که رفتار پرخطری داشته‌اند واحساس می‌کنند نیاز به مشاوره دارند، می‌توانند به مراکز مشاوره بیماری‌های رفتاری یا اتوبوس‌های ایدز مراجعه کنند. پیشگیری از این بیماری با افزایش سطح آگاهی افراد در معرض خطر از طریق رسانه ها ،انجام مشاوره های رفتاری و اتوبوس ایدز می تواند گام موثری در جلوگیری از ابتلا به بیماری ایدز باشد.

شایان ذکر است مرکز مشاوره بیماری های رفتاری و آسیب های اجتماعی شهرستان مهاباد واقع در چهار راه آزادی مرکز سلامت جامعه شهری صلاح الدین در طبقه دوم خودکفایی در ساعات اداری پذیرای مراجعه کنندگان عزیز می باشد .

تست رایگان ایدز در مهاباد

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.