وی افزود: دانش آموزان این پایه با دلنوشته ها و نقاشی های خود به صورت نمادین، نوشتن با مداد را به کنار گذاشته و با علم به این موضوع که پس از این، کمتر باید اشتباه کنند، خودکار به دست می گیرند.
این معلم تصریح کرد: جشن خودکار برای پسرها در پایه سوم، علاوه بر جاذبه های یک جشن، می تواند به کارکرد جشن تکلیف برای دختران نیز نزدیک شود و اکنون 3 سال است که این جشن را در مدرسه برپا می کنیم.
اکبریه گفت: هدف ما از این جشن، تداعی این موضوع در ذهن بچه هاست که همزمان با کنار گذاشتن مداد و به دست گرفتن خودکار، درنظر داشته باشند که آنها نیز در سن 9 سالگی باید بیشتر مراقب رفتارهای خود باشند و به مرور بیاموزند که شاید همیشه نتوانند با یک پاک کن اشتباهات خود را پاک کنند.
علیرضا دیمه کار دانش آموز کلاس سوم، درباره خداحافظی با مدادش گفت: از اینکه باید کم کم از مداد خوبم خداحافظی کنم خیلی ناراحتم ولی از طرفی هم خوشحالم چون با دوست جدیدی به نام خودکار آشنا می شوم، نوشتن با خودکار کمی سخت است و اگر کلمه ای را درست ننویسم دیگر پاک نمی شود.
محمد ماهان خلیلی دیگر دانش آموز این کلاس نیز با یادآوری از روز اولی که مداد در دست گرفت، گفت: با مداد، نوشتن را آموختم، خوشنویسی و نقاشی کردم و حالا که بزرگتر شده ام باید با یار دیگری به نام خودکار، شروع به نوشتن کنم و یاد بگیرم چگونه می توان با خودکار همانند مداد، زیبا و خوانا نوشت.
امیرعلی رضوی نیز درباره نوشتن با خودکار گفت: دیگر نمی توانم مثل گذشته به راحتی با پاک کن غلطهایم را پاک کنم و باید خیلی مواظب باشم که اشتباه ننویسم.
انتهای پیام//ف.ح