پایلوت تولید پنبه فرصت احیای برخی صنایع دستی را در شهرستان سرخس فراهم می کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مجید حسینی مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان سرخس با بیان اینکه این شهرستان با تولید 5 هزار و 500 تن پنبه در سال جاری به عنوان پایلوت تولید پنبه شناخته شده گفت : این موضوع فرصت احیای برخی رشته های صنایع دستی مرتبط با محصولات پنبه فراهم می کند و می تواند در ارتقا کمی و کیفی صنایع دستی مرتبط با آن تاثیر بسزایی داشته باشد.

وی افزود: افزایش کمی و کیفی برخی محصولات کشاورزی بخصوص محصولات مربوط به صنایع نساجی در ارتقاء کیفیت و میزان تولید صنایع دستی مرتبط با آن محصول مؤثر است که تولید پنبه نیز از این امر مستثنی نخواهد بود.

مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان سرخس گفت: شهرستان سرخس در زمینه بافت گلیم، جاجیم و انواعی از رودوزیهای سنتی شاخص است و در برهه ای طرحها و نقوش خاص و منحصربفرد خود را داشته است .

حسینی افزود: برخی از این طرحها و بافته های مبتنی برآن در استان تنها مختص سرخس بوده است طبیعتا افزایش کمی و کیفی تولید پنبه که مشخصاً یکی از مواد اولیه این قبیل صنایع دستی است نقش بسزایی در احیای این بافته های خاص و بهبود وضعیت هنرمندان آن ها خواهد داشت.

مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان سرخس گفت: با توجه به اینکه شهرستان سرخس در نقطه صفر مرزی قرار دارد و با بازاریابی خوب ، می توان از این فرصت برای افزایش صادرات صنایع دستی خاص شهرستان استفاده کرد .

حسینی تصریح کرد: برای ساماندهی وضعیت هنرمندان و صنایع دستی و احیای برخی از صنایع دستی منحصربه فرد شهرستان ، اقدامات و برنامه هایی تدوین و در دستور کار نمایندگی میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری سرخس قرار گرفته که با جدیت پیگیری می شود.

انتهای پیام//ف.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.