گرگان؛

نوبخت؛ توجه ویژه به اشتغال روستایی در سال 96

در بودجه سال 96 توجه ویژه ای به اشتغال روستایی و گردشگری شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان؛ رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور امروز در جلسه شورای برنامه ریزی گرگان گفت: یکی از برنامه های دولت ‌افزایش سطح اشتغال در مناطق روستایی و تقویت گردشگری است که با یک و نیم میلیارد دلار اعتبار از بودجه سال 96 اجرا می شود.

محمدباقر نوبخت افزود: همچنین سال آینده با تصویب بوجه 345 هزار میلیارد تومانی توجه ویژه ای به بخش های آب، فاضلاب، محیط زیست و حمل و نقل ریلی شده است.

وی ادامه داد:برای گلستان هم  ده هزار میلیارد تومان اعتباربرای تقویت و مناسب سازی این اولویت ها در نظر گرفته شده است.

نوبخت گفت: در مدت سفر 2 سال قبل رئیس جمهور به گلستان تصمیماتی گرفته شد که همه آنها محقق شده است.

معاون رییس جمهور ؛ کشور با وجود تحریم ها در حال پیشرفت

معاون رییس جمهور گفت ؛ تحریم ها مانع پیشرفت کشور نبوده و موتور اقتصادی کشور با وجود همه مشکلات هیچ گاه از حرکت باز نمانده است.

دکتر محمدباقر نوبخت همچنین در ادامه جلسه شورای برنامه ریزی گلستان اضافه کرد ؛ با وجود اینکه کشورمان 38 سال تحقیر را گذرانده اما به اذعان بانک جهانی امسال رشد 6 درصدی را در حوزه اقتصاد به دست آوردیم که این نشان می دهد تحریم ها مانع پیشرفت ما نمی شود.

وی گفت : همچنین بر اساس تازه ترین گزارش بانک جهانی ایران جزو 18 اقتصاد بزرگ دنیا است و این موضوع هم برگ دیگری برای اثبات ادعاهای ماست.

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور همچنین درباره توجه ویژه دولت به بخش کشاورزی کشور گفت ؛ به عنوان مثال میزان پرداختی به گندمکاران کشور از سال 92 تا کنون از رقم 4 هزار میلیاردتومان به 14 هزار و 700 میلیارد تومان رسیده است.

وی افزود ؛ دولت نگاه ویژه ای به کشاورزی دارد و هر چند که بودجه 40 درصد رشد داشت اما میزان پرداخت به کشاورزان چندین برابر شد.






انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.