ژاپن در سال 2016 فقط 28 پناهجو پذیرفته است

ژاپن با وجود اینکه در سال گذشته میلادی بیش از 10 هزار درخواست پناهندگی دریافت کرده، تنها 28 نفر را پذیرفته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز؛ ژاپن در حالی که در سال 2016 میلادی 10901 تقاضای پناهندگی دریافت کرد، تنها 28 نفر را پذیرفت. انتشار این خبر هرچه بیشتر باعث افزایش توجه به سیاست های سختگیرانه ژاپن در پذیرش پناهجویان شده است.

درخواست‌های پناهندگی ارائه شده به ژاپن در سال 2016 افزایشی 44 درصدی نسبت به سال 2015 نشان می داد؛ سالی که تنها 27 نفر از میان کل پناهجویان پذیرفته شدند.

بر اساس گزارش رویترز، در میان پناهجویان پذیرفته شده، 7 نفر از افغانستان، 4 نفر از اتیوپی و 3 نفر از شهروندان اریتره بودند. مشخص نیست که آیا در میان درخواست های پناهجویی افراد سوری نیز حضور داشته‌اند و یا اینکه هیچ شهروند سوری موفق به دریافت پناهجویی شده است.

مهاجرت در ژاپن موضوعی حساس است. بسیاری در این کشور به یکسان بودن جمعیت و فرهنگ خود افتخار می کنند. این در حالیست که جمعیت ژاپن روز به روز پیرتر شده و نیروی کار آن نیز هر روز کمتر می شود. با این حال دولت ژاپن یکی از کمک کنندگان اصلی به سازمان های خیریه در جهان است؛ اما در زمینه آسان تر کردن قوانین پناهندگی با شک و تردید بسیاری عملکرده است.

دیدبان حقوق بشر ماه گذشته اقدامات ژاپن در پذیرفتن پناهجویان را بسیار ضعیف خواند و از این کشور خواست تا افراد بیشتری را بپذیرد و شرایط کارگران مهاجر را بهبود بخشد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار