مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان از آغاز عملیات مرمت ، سبک سازی و ایزولاسیون بام های سردر قیصریه خبرداد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان و به نقل از روابط عمومی پایگاه های ثبت جهانی استان اصفهان' فریدون اله یاری ' با اشاره به آسیب دیدگی بام های ضلع شمال غربی میدان امام (سردرقیصریه ) افزود: برای اجرای عملیات مرمت، استحکام بخشی و ایزولاسیون بام های سردر قیصریه اعتباری بالغ بر یک میلیارد ریال در نظر گرفته شده است.

اله یاری با پیش بینی اینکه عملیات ایزولاسیون سردرقیصریه سه ماه به طول بیانجامد،گفت: پیش از این و از سال 88 تاکنون عملیات ایزولاسیون سایر بام های میدان امام (ره) صورت گرفته است و با اتمام مرمت ایزولاسیون سردرقیصریه کار ایزولاسیون بامهای میدان امام به اتمام خواهد رسید.

سردر قیصریه در ورودی اصلی بازار بزرگ اصفهان قرارداد، این بنا در گذشته نه ‌چندان دور دارای سه طبقه و اکنون دارای دو طبقه‌است. طبقه سوم آن که تخریب شده نقاره‌خانه را تشکیل می‌داده‌است که در آن با صدای موسیقی، اوقات روز را اعلام می‌کرده‌اند. این سر در به بازار بزرگ اصفهان باز می‌شود و در گذشته راه اصلی بازار اصفهان بوده ‌است.

سردر قیصریه شامل چهار درب فرعی، یک دروازه اصلی و یک حوض بوده که حوض آن حدود دهه 1340 شمسی به باغچه تبدیل شد ولی اکنون احیا شده‌است.
علت نامگذاری این بنا، شباهت آن به یکی از بناهای شهر قیصریه بوده‌است. بر بالای سردر، نقاشی‌هایی به قلم رضا عباسی به چشم می‌خورد.



انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.