معاون اقتصادی استاندار فارس از رشد 35 درصدی صادرات کالا و خدمات در استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ یدالله رحمانی معاون استاندار فارس با اشاره به رقم 700 میلیون دلاری صادرات کالا و خدمات در استان گفت: این میزان صادرات در 8 ماهه امسال انجام شده که نسبت به پارسال 35 درصد رشد داشته است.

رحمانی افزود: تاکنون 518 میلیارد تومان پرداخت و مشکلات 378 واحد تولیدی برطرف شده و استان فارس رتبه نخست جذب تسهیلات رونق تولید را کسب کرده است.

وی ادامه داد: 612 هسته دانش‎بنیان، 95 شرکت دانش‎بنیان، 5 مرکز رشد در پارک علم و فناوری استان، 6 مرکز رشد در علوم پزشکی و 9 مرکز اقماری از توانمندی‎های فارس در زمینه اقتصاد دانش‎بنیان است.

رحمانی خاطر نشان کرد: رفع موانع صادرات از جمله بیمه‎نامه و ضمانت‎نامه تولیدکنندگان یکی از اقداماتی است که انجام شده و این منجر به افزایش صادرات شده است.

وی بیان کرد: با توجه به این ظرفیت‎ها استان فارس پیگیر تاسیس منطقه ویژه علم و فناوری است که با این اقدام گام بزرگی در اقتصاد دانش‎بنیان برداشته می‎شود و استان فارس رتبه 5 را در کشور کسب می‎کند.

معاون اقتصادی استاندار فارس به انعقاد تفاهم‎نامه با ستاد توسعه و فناوری نفت و گاز معاونت علمی ریاست جمهوری اشاره و تصریح کرد: هدف از این تفاهم‎نامه ایجاد منطقه ویژه فناوری نفت و گاز در استان فارس است، علاوه بر این امر برای اجرای خط لوله انتقال سوخت به استان، اجرای طرح GTL در سروستان و استحصال اتان شرکت پارسیان از سوی کمیته نفت و گاز پیگیری می‎شود.
انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.