فرماندار ایذه از افتتاح 49 طرح عمرانی، خدماتی، آموزشی، رفاهی در این شهرستان ایذه و دهدز خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محسن بیرانوند، فرماندار ایذه گفت: برای اجرای این طرح ها اعتباری معادل 126 میلیارد و 116 میلیون ریال هزینه شده است.

وی افزود: از این تعداد 28 طرح در حوزه بهسازی روستائی، ساختمان دهیاری کلدوزخ 1 و بهسازی معابر، زیر سازی وآسفالت معابر، احداث کانال های فصلی، فاضلاب، احداث پارک کودک، دیوار حایل سنگی جاده اصلی بوده اند.

بیرانوند بیان داشت: 4باب خانه مدد جویان بهزیستی و کمیته امداد امام (ره)با اعتباری بالغ بر 70 میلیون تومان و احداث 6 دبستان شامل در روستاهای پرچستان گوروئی، آبراک ،چلکی، گوراب،علی آباد سراک و روستای بلگروس با اعتبار 13 میلیارد و 450 میلیون ریال از دیگر طرح ها می باشند.

فرماندار ایذه تصریح کرد: مقاوم سازی و بهسازی 3واحد آموزشی با اعتبار پنج میلیارد و 550 میلیون ریال و اجرای تاسیسات گرمایشی استاندارد با حرارت مرکزی وشوفاژدر 2 مدرسه شاخص وپرجمعیت شهری و روستایی با اعتبارسه میلیارد و 220 میلیون ریال از جمله این طرح ها است.

وی اظهار داشت: 8 طرح عمرانی، درمانی، تولیدی، خدماتی، آموزشی نیز در بخش دهدز این شهرستان افتتاح و به بهره برداری رسید.

محسن بیرانوند بیان کرد: این طرح ها در بخش بهداشت و درمان شامل افتتاح رادیولوژی بیمارستان، تعمیر و تجهیز خانه بهداشت سررگ خواجه، تعمیر و تجهیز خانه بهداشت فالح، تعمیرو تجهیز خانه بهداشت درب غریب، افتتاح آزمایشگاه بخش ملاح در بخش عمرانی افتتاح ساختمان دهیاری موزرم، روشنایی معابر شهر دهدز، برق رسانی به روستاهای دشت اوزر اوند، کفت دارو دو هوا ، در بخش کشاورزی افتتاح مرغداری گوشتی می باشند.

وی اعتبار این طرح ها را بالغ بر یک میلیارد و 651میلیون تومان عنوان کرد و گفت: اقدامات خوبی در جهت خدمات رسانی به مردم و توسعه و عمران بخش دهدز صورت گرفته است.

این مقام مسئول اذعان کرد:باید در برنامه توسعه ششم شهرستان ایذه بخش دهدز جایگاه ویزه ای در استان داشته باشد،نقش و جایگاه بخش دهدز با توجه به شرایط آب وهوایی بسیار مناسبی که دارد در حوزه گردشگری،باغداری،کشاورزی حایز اهمیت است.

بخش دهدز از توابع شهرستان ایذه با 27هزار نفر،103 روستا بین دو دریاچه کارون سه و کارون چهار واقع شده است.

انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.