نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: مسوولان از وجود جوانان نخبه، مومن و انقلابی استان در برنامه ها و طرح های مختلف استفاده کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ آیت الله ایمانی نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز در خطبه های نماز جمعه با اشاره به این که امام راحل به دنبال مردمی سرشار از معنویت بودند تا انقلاب کند گفت: معنویت، اطاعت از خدا و توسل به اهل بیت باید حفظ شود و اجازه نداد تا معنویت خدشه دار شود.

آیت الله ایمانی افزود: دشمن به دنبال خدشه دارکردن معنویت و رواج ولنگاری فرهنگی، لاابالی گری در جامعه است تا معنویت دچار افت شود تا به دنبال آن آنچه را  می خواهند انجام بدهند.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب بر حفظ جوانان بامعنویت تاکید دارند و نباید جوانان پاک مومن و انقلابی از میدان خارج شوند.
امام جمعه شیراز خاطر نشان کرد: مسوولان از وجود جوانان نخبه، مومن و انقلابی استان در برنامه ها و طرح های مختلف استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه آنچه که ما می گوییم تذکر و نصیحت دوستانه است به برنامه پایتختی جوانان جهان اسلام در شیراز اشاره کرد و گفت: انتظار داشتیم پایتختی جوانان اسلام در شیراز پادزهری باشد برای مقابله با حرکت دشمنان بر روی جوانان که متاسفانه چنین نشد.

نماینده ولی فقیه در فارس تصریح کرد: انتظار بود که قاعده ای از نامه رهبری برای جوانان جهان برداشت و در این برنامه ریزی ها مد نظر قرار گیرد که چنین نشد.

آیت الله ایمانی ادامه داد: در مراسم افتتاحیه آنچه که انتظار داشتیم را ندیدیم که جای تاسف است.
وی افزود: تاکید ما بر وحدت و اتحاد است و هیچگاه نمی خواهیم در جامعه دو قطبی روی دهد و آنچه که بیان شده و می شود تذکر دوستانه و نصیحت است.

امام جمعه شیراز با اشاره به اینکه بیکاری و خشکسالی مشکلات فارس است، گفت: می دانم که بیکاری و خشکسالی از مشکلات امروز است و همه باید برای رفع آن تلاش کنیم اما آنچه را که موضوع اعتقادی می دانم را به عنوان نصیحت بیان می کنم.
آیت الله ایمانی تاکید کرد: این برنامه که به مدت یکسال در اختیار شیراز است باید با مشورت افرادی صالح و با انگیزه های دینی قرار گیرد و با مسوولین برگزاری مراسم افتتاحیه برخورد شود.

وی یادآور شد: باید از ایل بزرگ قشقایی معذرت خواهی شود زیرا این زنانی که با لباس قشقایی پایکوبی کردند قشقایی نیستند زیرا زنان غیرتمند قشقایی بارها حضور خود را در عرصه های مقابله با استکبار نشان دادند.

امام جمعه شیراز افزود: باید از مردم مومن و انقلابی شیراز معذرت خواهی شود زیرا چهره واقعی شیراز نمایان نشد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس تاکید کرد: آنچه که ما در این مراسم انجام داده ایم نهی از منکر بود و به همین دلیل جلسه را ترک کردیم و اگر کسانی این کار را انجام ندادند باید پاسخگو باشند.

آیت الله ایمانی با بیان اینکه روزنامه و خبرگزاری ها باید آزاد باشند، گفت: مواردی وجود دارد که اجازه ندادند برخی مطالب و بیانیه جامعه روحانیت در رسانه ها منتشر شود که جای تاسف است.

وی تصریح کرد: باید اجازه داد که جوانان نخبه و مومن شیراز در برنامه ها حاضر شوند و از وجود آنها استفاده شود.

نماینده ولی فقیه در فارس گفت: باید مراقب بود که برنامه های دیگری نیز در دست تهیه است و باید از امروز برای جلوگیری از آنها برنامه ریزی شود.

آیت الله ایمانی تاکید کرد: باید مراقب برخی از رفتارها در دانشگاه و خارج از دانشگاه نیز بود تا مشکلی در آینده ایجاد نشود.
انتهای پیام/ر


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار