فرمانده عمومی نیروهای آمریکایی در افغانستان به کنگره گفته است برای موفقیت ماموریتش در افغانستان به چندهزار نیروی نظامی تازه نیاز دارد.

درخواست نیکلسون از کنگره برای اعزام نیروی تازه نفس به افغانستان
به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، ژنرال جان نیکلسون فرمانده عمومی نیروهای امریکایی و ناتو در افغانستان، در گزارش تازه خود به کنگره امریکا گفته است برای موفقیت ماموریتش در افغانستان به چند هزار نیروی نظامی تازه نیاز دارد.

ژنرال نیکلسون روز پنجشنبه (21دلو) در گزارش تازه خود به کمیته خدمات نظامی سنای امریکا گفته است که به چند هزار نیروی نظامی تازه نیاز است تا در بخش آموزش، مشوره دهی و یاری رساندن به نیروهای افغان کار کنند.

به گفته آقای نیکلسون 13هزار و 300نیرویی که در حال حاضر در افغانستان هستند برای انجام عملیات ضد تروریستی کفایت می‌کنند اما برای آموزش و مشاوره درست به نیروهای امنیتی افغانستان به چند هزار نیروی تازه نیاز است.

فرمانده نیروهای امریکایی و ناتو در افغانستان مشخص نساخت که به چند هزار سرباز تازه نفس دیگر نیاز دارد.

در همین حال ژنرال نیکلسون به سنای امریکا گفت موضوع نیاز به نیروهای بیشتر را با ژنرال جیمز متیس وزیر دفاع امریکا و ژنرال دنفورد، رئیس ستاد مشترک نیروهای این کشور مطرح کرده و دولت برای بحث درباره موضوع روی خوش نشان داده است.

ژنرال نیکلسون در عین حال درباره نقش کشورهای منطقه در بی ثبات کردن افغانستان ابراز نگرانی کرد.

آقای نیکلسون گفت رویکرد روسیه در افغانستان از سال گذشته تغییر کرده و هدف فعلی آن تضعیف دولت افغانستان و نیروهای ناتو در این کشور است.

به گفته آقای نیکلسون روسیه چند نماینده طالبان را در غیاب نمایندگان دولت افغانستان به مسکو دعوت کرده در حالی که مذاکرات صلح باید به رهبری دولت افغانستان باشد.

ژنرال نیکلسون در همین حال گفت امریکا باید رابطه خود را با پاکستان مورد ارزیابی جدی قرار دهد چرا که این کشور فعالانه از طالبان حمایت می کند.

فرمانده نیروهای امریکایی و ناتو در افغانستان تاکید کرد که شبکه حقانی هنوز هم پناهگاه های امن در پاکستان دارد و واشنگتن باید روابطش با اسلام آباد را مورد بازنگری قرار دهد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار