نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: «استقلال، آزادی جمهوری اسلامی» شعار کلیدی و اساسی مردم در جریان انقلاب اسلامی بوده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان ؛آیت الله احمد مبلغی ظهر امروز در سخنرانی مراسم راهپیمایی 22 بهمن  درخرم‌آباد با تاکید بر شناخت جوانان از شعارها و آرمان های انقلاب اسلامی اظهارداشت:شعارهای انقلابی در آن زمان مورد تایید مردم بود و در راهپیمایی های پس از ان نیز مورد تایید قرارداشت.
وی شعار «استقلال، آزادی جمهوری اسلامی» را کلیدی ترین شعار انقلاب دانست و افزود:استقلال زیر بنای تحقق شعارهای دیگر است و بدون استقلال کلت نمی تواند در مسیر اسلام و ولایت و آزادی گام بردارد.
نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه استقلال  دارای 4 حوزه دینی، فرهنگی، نظامی، سیاسی و علمی گفت: استقلال دینی دارای 2 معناست و انقلاب ما چون یک انقلاب اسلامی و مستلزم به دین اسلام است یک معنای آن را نپذیرفته است و نمی تواند دین دیگری را داشته باشد.
وی معرفی دین اسلام از سوی غرب را معنای دیگری از استقلال دینی دانست و افزود:اسلام را علمای اسلامی و حوزوی معنا می کنند و نیاز نیست که غربی‌ها بیایند بگویند ما اسلام را  می‌خواهیم به شما معرفی کنیم.
آیت الله مبلغی به حوزه استقلال فرهنگی اشاره کرد و گفت:انقلاب ما دارای فرهنگی است که فرهنگ های مبتنی بر مادیات صرف و بی اعتنا به فلسفه خلقت انسان و معنویت را نمی پذیرد کما اینکه تبادل فرهنگی و نیازهای مربوط به فرهنگ بشریت را قبول دارد اما دچار انحلال در فرهنگ های غلط غربی نمی شود.
نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری در خصوص استقلال نظامی نیز افزود: استقلال نظامی به معنای نفی حضور مستشاران بیگانه و دست درازیی نکردن به غرب برای خرید سلاح است چرا که با این کار باید در چارچوب سیاست های غرب عمل کرد.
وی گفت: صنعت نظامی در ایران رشدی عالی داشته است و همین موجب تهدید های سیاتمداران آمریکایی است که ما جزئی از نظام غربی و استکباری نشده ایم.
مبلغی به حضورضد تروریسم ایران در منطقه اشاره کرد و افزود:این در حالیست که آمریکایی ها زمینه ایجاد تروریسم را فراهم  و آنان تقویت می کنند آنگاه ایران را که خطر تروریسم را از منطقه و بشریت دفع می کند به تروریسم بودن متهم می کند.
وی با بیان اینکه حوزه های استقلال اقتصادی در اسلام  را دارای دو حوزه عمران و کار است اظهارداشت:بین عمران و کار رابطه متقابل وجود دارد اینگونه که عمران ، کار وکار ، عمران ایجاد می کند .
نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری به غفلت لرستان در سالیان دراز نسبت به عمران اشاره کرد و افزود: نمایندگان مجلس و همه  مسئولان استان باید دست به دست هم بدهند و اولویتشان اقتصاد این مردم باشد .
وی با بیان اینکه یکی از استقلال‌هایی که جمهوری اسلامی ایران به شدت بر آن تأکید دارد استقلال سیاسی است گفت:سیاست ما  از نظام سلطه و استکباری جداست ،ما جزیی از آن سیاست و آلت دستی برای آنها نمی‌شویم .
 آیت الله مبلغی با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری در خصوص آسان شدن کار ما با اظهارات ترامپ افزود : امروز زمینه‌ ای برای نگاه عقلانی کشورهای دیگر به جمهوری اسلامی فراهم شده است دستگاه دیپلماسی ما باید خط سیر دیپلماسی فعال و قوی را دنبال کنند و حق بودن این نظام را هرچه بیشتر برای  جهانیان و دولت‌ها تبیین کنند.
وی در نهایت به بحث استقلال علمی پرداخت و تصریح کرد :ما گاهی مشکلات را تحمل می کنیم تا دانش در کشورمان به حرکت درآید و امروز شاهد این حرکت هستیم و این در حالی است که غربی ها می خواهند ما مصرف کننده علم باشیم و بر علم خود تکیه نکنیم.
 
انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.