سرپرست دانشگاه فرهنگیان گفت : اگر این دانشگاه پشتیبانی کلان دولتی را داشته باشد تحقق اهداف آن میسر می شود.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، محمود مهر محمدی سرپرست دانشگاه فرهنگیان در نخستین روز اولین هم اندیشی هیات رئیسه دانشگاه با نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مدیران آموزش و پرورش استان های شمال کشور از طریق ارتباط صوتی در این جلسه،با تبریک سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، این دانشگاه  را به عنوان پیوست فرهنگی استراتژیک نظام دانست و گفت : این تعبیر شعار نیست و با واقعیت تطبیق می کند.

مهر محمدی ادامه داد: "ماموریت فوق حساس تربیت معلم در این دانشگاه به تعبیر رهبرمعظم انقلاب"، آن را دانشگاهی فوق العاده ساخته که می توان این دانشگاه را پیوست فرهنگی استراتژیک نظام تلقی کرد.

وی بیان کرد: دانشگاه فرهنگیان اگر ماموریت خود را به درستی ایفا کند میتوان آن را از علل دوام، تداوم و استمرار انقلاب برشمرد.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان  عنوان کرد: برای اینکه دانشگاه کار خود را درست انجام دهد مجموعه مدیریت کشور با توجه به نقش پر اهمیت و حاکمیتی آن، باید از آن به مانند سلفش یعنی دانشگاه تربیت مدرس که به تعبیری اولین مولود انقلاب در آموزش عالی کشور است،  حمایت شود.

وی دانشگاه فرهنگیان را دومین مولود انقلاب برشمرد و تصریح کرد: اگر این دانشگاه در سطح کلان از همان پشیبانی که تربیت مدرس داشت برخوردار شود، باید ماموریت خود را بدون عذر و بهانه محقق کند و در غیر اینصورت  تربیت معلمین آنچنان که انتظار می رود مشکل است.

مهر محمدی با اشاره به تشکیل هیات امنای استانی در دانشگاه با حضور مدیران  و نمایندگان استانی، آن را بستری برای برخورداری از ظرفیت مجلس و نمایندگان کل کشور به شکل سازمان دهی شده و هدفمند در قالب کمیته های استانی هیات امنای دانست و اظهار داشت : در حال حاضر این کمیته ها آن چنان که باید فعال نیست و نیاز به پیگیری مجدانه تر مدیران برای فعال سازی آنها است.

وی با اشاره به تصویب برنامه راهبردی دانشگاه فرهنگیان و تبیین راه های توسعه دانشگاه  عنوان کرد: در این برنامه توسعه کمی دانشگاه فرهنگیان به منظور تاکید بر اهمیت کیفیت ممنوع اعلام شده است.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان با اشاره به تجربه پیشین توسعه کمی مراکز تربیت معلم در استان ها بیان کرد: اگر به دنبال کیفیت هستیم توسعه کمی اتفاق مناسبی در تربیت معلم نیست.

وی با بیان پرداختن به طرح آمایش دانشگاه، آن را نقشه جامع آموزش و از ضروریات زیر ساختی برشمرد و افزود: این نقشه راه کمک می کند تا در پردیس ها و مراکز توزیع موازنی از رشته ها براساس موازین اصولی تعریف و اجرا شود.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان به ایجاد قطب های علمی در استان های کشور اشاره و گفت : تدوین نقشه جامع آموزش به رغم زحمت جابجایی فیزیکی برای دانشجو معلمان می تواند مدیریت دانشگاه را در رسیدن به هدف تعالی و ارتقاء کیفیت کمک کند.

وی اجرای طرح اصلح را برای دانشگاه پر اهمیت عنوان و تصریح کرد: برای دانشگاه فرهنگیان مهم است که اطمینان یابد دانشجو معلم به اجتهاد اولیه در حرفه معلمی رسیده است.

مهرمحمدی در این زمینه به قانون متعهدین خدمت اشاره کرد و اظهار داشت : از نمایندگان مجلس می خواهیم تا در این راه ما را یاری کنند تا کسانی که صلاحیت آنان تایید نشده اجازه حضور در کلاس درس داده نشود.

وی با بیان عدم تکمیل ظرفیت پذیرش دانشجو در دانشگاه فرهنگیان در کنکور سراسری 95، بر ناگزیری جابه جایی و تجمیع دانشجویان به منظور ایجاد حد نصاب دانشجو برای تشکیل کلاس در پردیس ها اشاره کرد.

مهر محمدی با اشاره به روش های تربیت مستقیم معلم در دانشگاه و مشارکت سایر دانشگاه ها با مدیریت دانشگاه فرهنگیان در تربیت معلم بر وحدت فرماندهی در دانشگاه فرهنگیان در عین کثرت نهادهای مجری با استفاده از ظرفیت سایر مراکز آموزش عالی  برای تامین نیازهای آموزش و پرورش تاکید کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.