معاون راهداری همدان از مه شدید در گردنه‌های گرین‌، اسدآباد، زاغه و دولایی و بارش برف در گردنه آوج و محور همدان-ملایر خبر داد .

مه شدید در گردنه های همدان

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ حمید پرورشی خرم اظهار داشت: تمامی محورهای مواصلاتی استان همدان از جمله راه‌های شریانی، اصلی، فرعی و روستایی همدان باز است و مشکلی در تردد وجود ندارد.

وی با اعلام اینکه در حال حاضر با مه گرفتگی شدید در گردنه‌های زاغه، گرین، اسدآباد و دولایی استان همدان روبه‌رو هستیم، عنوان کرد: در حال حاضر بارش پراکنده برف در گردنه آوج و محور ملایر-اراک آغاز شده است.

پروشی خرم تصریح کرد: با توجه به اینکه احتمال وقوع کولاک در برخی محورهای استان همدان پیش‌بینی می‌شود گشت‌های راهداری به طور دائم در حال بررسی وضعیت راه‌ها هستند تا در صورت بروز کولاک عملیات راهداری از جمله نمک پاشی و برف‌روبی را انجام دهند.

وی عنوان کرد: تردد در گردنه‌های استان همدان نیازمند زنجیرچرخ نیست ولی رانندگانی که قصد تردد از گردنه‌های استان همدان را دارند زنجیرچرخ و تجهیزات ایمنی را همراه داشته باشند.

معاون راهداری اداره کل راهداری و جمل و نقل جاده‌ای استان همدان بیان کرد: بیشترین برف در شهرستان‌های بهار، فامنین و اسدآباد با 35 سانتیمتر و کمترین برف در شهرستان رزن با 10 سانتیمتر باریده است.

وی درباره وضعیت راه‌های روستایی استان همدان نیز اظهار داشت: خوشبختانه اکیپ‌های راهداری به صورت دائم از راه‌های روستایی استان همدان بازدید کرده و اکنون راه بسته‌ای در سطح استان وجود ندارد.

پرورشی خرم تصریح کرد: روز گذشته بهمنی در مسیر پیست اسکی تاریک دره همدان رخ داد که خوشبختانه خسارت جانی و مالی به همراه نداشت ولی خودروهایی بین پیست اسکی و پیچ صلوات گیر افتاده بودند که با اعزام ماشین‌آلات راهداری مسیر برای عبور آنها نیز باز شد.

معاون راهداری اداره کل راهداری و جمل و نقل جاده‌ای استان همدان تصریح کرد: امروز نیز راهداران ماشین‌آلات و تجهیزات پیشرفته‌تری را برای بازگشایی مسیر به‌کار می‌گیرند تا جاده پیست اسکی باز شود.

پرورشی خرم با اعلام اینکه در حال حاضر 34 پایگاه راهداری با 580 نفر نیروی انسانی در سطح محورهای استان همدان در حالت آماده باش قرار دارند عنوان کرد: 280 دستگاه انواع ماشین‌آلات راهداری از جمله برف‌روب، نمک پاش، لودر، گریدر و برف‌خور برای عملیات راهداری زمستانی امسال به‌کار گرفته شده است.

انتهای پیام/ ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار