در پی تشديد گرد و غبار و مه غلیظ در استان خوزستان و به دنبال آن، قطع آب و برق در شهرهای این استان وزیر نیرو برای بررسی این موضوع دقایقی پیش عازم اهواز شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان ،در پی تشديد گرد و غبار و مه غلیظ در استان خوزستان و به دنبال آن، قطع آب و برق در شهرهای این استان وزیر نیرو برای بررسی این موضوع دقایقی پیش عازم اهواز شد

بر اثر بروز گرد و غبار شدید در خوزستان و رطوبت بسیار بالای این استان، هم‌اکنون برق حدود 90 درصد مشترکان در 11 شهر استان خوزستان همچون خرمشهر، آبادان، شادگان و اهواز قطع شده است.

به دنبال قطع برق از ساعت 4 بامداد امروز و خارج شدن پمپ‌های آب تصفیه‌خانه‌ها و چاه‌های تامین آب شرب، آب‌رسانی در شهرهای خوزستان نیز دچار اخلال شده و هم اکنون آب در شهرهای بزرگ استان قطع است.

هم اکنون، علاوه بر گرد و غبار شدید، رطوبت در اهواز حدود 100 درصد است و بر اثر اتصال تجهیزات و مقرره‌های برق،  پست‌‌های انتقال و توزیع وشبکه برق‌رسانی در این شهرها، از مدار خارج شده و تلاش برای برقراری جریان برق در این استان در دست انجام است.

*امكان گسترش خاموشی‌ها به سایر استان‌ها وجود دارد

اطلاع رساني قبلي شرکت برق منطقه ای استان خوزستان  در خصوص پيش بيني ها هواشناسي: در اطلاعيه اي كه در تاريخ 19 بهمن ماه صادر شده بود، تصريح شده كه امكان وقوع قطعي برق در اثر عملكرد سيستم هاي حفاظت هوشمند در شرايط نامتعارف آب و هوايي مانند گرد و خاك شديد با غلظت بسيار بالا همچون حادثه اخير دور از تصور نيست.

باوجود طراحي و ساخت كليه خطوط و پستهاي انتقال و فوق توزيع شبكه برق استان براي كار در شرايط محيطي با بيشترين حد آلودگي و دما، امكان وقوع قطعي برق در اثر عملكرد سيستم هاي حفاظت هوشمند در شرايط نامتعارف آب و هوايي مانند گرد و خاك شديد با غلظت بسيار بالا همچون حادثه اخير دور از تصور نيست.

در صورتي كه سيستم هاي حفاظت هوشمند عملكرد صحيحي نداشته باشند،امكان گسترش خاموشي ها به ساير نقاط استان و حتي كشور، به دليل بهم پيوسته بودن شبكه، وجود دارد كه در صورت اين بروز چنيني شرايطي، خسارت هاي فراواني را به بار مي آيد.

اداره كل هواشناسي خوزستان پيشتر در خصوص وزش بادهاي قابل ملاحظه و فعال شدن نسبي كانون گرد و خاك درجنوب شرق اهواز، انتظار برخاستن گرد و خاك محلي وكاهش ديد افقي در مناطق مركزي استان هشدار داده بود.

*تجهیزات از سایر استان برای رفع مشکلات تاسیسات برق خوزستان ارسال می شود

هوشنگ فلاحتیان معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی اظهار داشت: از ساعت 2 بامداد امروز به دلیل رطوبت 100 درصد و ریزگردها تجهیزات شبکه‌، پست‌های برق و مقره‌هایی که روی پست‌هاست دچار آلودگی شدید و اتصال شبکه برق شده است.

وی افزود: همکاران ما در خوزستان مشغول رفع موانع هستند. وزیر نیرو به همراه معاون آبفا عازم اهواز شده و خود من الان در ایذه هستم. قرار است در ساعات آینده جلسه‌ای در اهواز تشکیل شده و از نزدیک مشکلات را مدیریت کنیم.

به گفته فلاحتیان، از سایر استان‌ها خواسته شده تجهیزات لازم را برای شست‌وشو و رفع آلودگی تأسیسات برق به خوزستان ارسال کنند. 

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی افزود: تلاش ما این است که در کوتاه‌ترین زمان اتصال برق برقرار شود.

*در 10 شهر اصلی خوزستان قطع برق داریم

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو گفت: در زمان حاضر در 11 شهر اصلی خوزستان همچون اهواز، خرمشهر، آبادان، شادگان، ماهشهر و ... قطع برق داریم.

همچنبن مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو گفت: در زمان حاضر در 11 شهر اصلی خوزستان همچون اهواز، خرمشهر، آبادان، شادگان، ماهشهر و ... قطع برق داریم و تلاش برای اتصال برق شهرها با بسیج همه نیروها ادامه دارد.

مهندس میثم جعفرزاده با بیان این مطلب که "حمید چیت‌چیان" وزیر نیرو، صبح امروز (شنبه) برای رفع موانع احتمالی و نظارت دقیق‌تر بر روند مرتفع کردن مشکلات ایجاد شده در شبکه و پست‌های برق خوزستان عازم این استان شده‌اند، گفت: در ساعت 4.30 صبح امروز بروز پدیده گرد و غبار غلیظ توام با مه باعث شده تا بیش از 80 درصد خطوط برق فشار قوی و به طبع آن خطوط فشار متوسط و فشار ضعیف نیز از مدار خارج شده‌اند.

وی ادامه داد: در زمان حاضر در 10 شهر اصلی خوزستان بخصوص اهواز، خرمشهر، آبادان، شادگان، ماهشهر و ... قطع برق داریم.

وی اضافه کرد: شهر اهواز و برخی شهرها به جز قطع برق با مشکل آب نیز مواجه است که پرسنل صنعت آب و برق خوزستان در تلاش هستند تا هر چه زودتر بتوانند مشکل برق خوزستان و برق اهواز را مرتفع کنند.

جعفرزاده با اشاره به اینکه هم اکنون وزیر نیرو به همراه مدیران عامل شرکت‌های توانیر و آب و فاضلاب کشور برای بررسی و رصد دقیق مشکلات از نزدیک عازم ان استان شده‌ است، افزود: به استان‌های معین آماده باش داده‌ایم تا بتوانیم هر چه سریع‌تر نسبت به رفع مشکل آب و برق اهواز و سایر شهرهای استان خوزستان اقدام کنیم.

وی با اشاره به اینکه تلاش همکاران صنعت آب و برق در استان بدون وقفه ادامه دارد، گفت: تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا در سریع‌ترین زمان ممکن، مشکل این شهرها مرتفع شود.

انتهای پیام/

برای خواندن مطالب بیشتر در رابطه این خبر اینجا کلیک کنید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ماهشهری
۱۱:۳۷ ۲۳ بهمن ۱۳۹۵
برق قطع میشه به دنبال ان اب قطع میشه سیستم های ارتباطی قطع میشه.یعنی در خوزستان دیزل ژنراتور سلول های خورشیدی اختراع نشده وبه گوش مسئولین نرسیده مگه میشه ایستگاه پمپاژ اب دیزل نداشته باشه مگه در بخشنامه پنج سال پیش ستاد بحران ارگانها ملزم به استفاده از دیزل نشدند .اگه نیست چرا نیست واگه هست چرا در مدار نیست؟
آخرین اخبار