دانش‌آموزان با ظرفیت‌های هنرستان‌ها آشنا می‌شوند

مدیر کل دفتر کار‌دانش وزارت آموزش و پرورش گفت: برای آشنایی بیشتر دانش‌آموزان با آموزش‌های مهارتی از ظرفیت‌های موجود برای اطلاع رسانی بهره گرفته شده است.

مصطفی آذر‌کیش مدیر کل دفتر کار‌دانش وزارت آموزش و پرورش در گفت و گو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص برنامه‌های در نظر گرفته شده برای توسعه آموزش‌های مهارتی، اظهار داشت: در طول سال برنامه‌های متعددی برای اطلاع رسانی به دانش‌آموزان در نظر گرفتیم.
 
وی ادامه داد: اول مهر امسال زنگ بازگشایی مدارس با اولویت هنرستان‌ها و توسعه آموزش‌های مهارتی در اکثر مناطق کشور نواخته شد، همچنین با بهره‌گیری از رسانه‌های تصویری برنامه‌ای به معرفی رشته‌های مختلف کار‌دانش می‌پردازد.
 
مدیر کل دفتر کار‌دانش وزارت آموزش و پرورش گفت: برگزاری جلسات آموزش خانواده در سطح کشور از دیگر برنامه‌های اطلاع رسانی برای دانش‌آموزان و خانواده‌ها به شمار می‌رود.
 
آذر‌کیش اظهار داشت: برای دانش‌آموزان برنامه یک روز با هنرستان در نظر گرفته شده که در این راستا دانش‌آموزان پایه نهم با فضا و رشته‌های هنر‌ستانی از نزدیک آشنا می‌شوند.
 
وی با اشاره به اینکه مسابقات و جشنواره‌های مهارتی با هدف ارائه دستاورد‌های دانش‌آموزان هنر‌ستانی را از دیگر اقدامات برشمرد و بیان کرد: تبیین آموزش‌های مهارتی در مناطق مختلف آموزش و پرورش برای مدیران و مشاوران مدارس مورد توجه قرار دارد.
 
آذر‌کیش یادآور شد: به منظور آشنایی هر چه بیشتر دانش‌آموزان در درس کار و فن‌آوری نیز به مسئله معرفی مشاغل پرداخته می‌شود. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار