خاطره دربی 74 هیچگاه از ذهن پرسپولیسی ها و استقلالی ها خارج نمی شود اما این خاطره برای یک تیم شیرین و برای دیگر غیرقابل باور است.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در بهمن 1390، دربی شماره 74 برگزار شد و به یکی از معروف ترین و به یادماندنی ترین بازی های 2 تیم استقلال و پرسپولیس تبدیل شد، این مسابقه در حالی که تا دقیقه 81، دو بر صفر به سود استقلال دنبال می شد،‌ در پایان با نتیجه سه بر دو به سود پرسپولیس به پایان رسید.
 
بی گمان هیچ کدام از آن 60 هزار نفری که در این روز خود را در هوای سرد تهران به ورزشگاه آزادی رسانده بودند، تصورش را نمی‌کردند که این مسابقه یکی از خاطره انگیزترین دربی‌های 2 تیم باشد.
 
گل اول مسابقه را میلاد میداودی در دقیقه 32 با پاس در عمق فریدون زندی به ثمر رساند و توپ را از بالای سر حسین هوشیار، وارد دروازه پرسپولیس کرد، سپس نوبت فریدون زندی بود که اختلاف را دو برابر کند، این بازیکن در دقیقه 50 با یک ضربه پای چپ دقیق، گل دوم استقلال را به ثمر رساند. سپس مسابقه آرام شد و استقلالی‌ها سعی در حفظ نتیجه داشتند.
 
زلزله 10 ریشتری زاید در دربی 74

مصطفی دنیزلی سرمربی پرسپولیس با آوردن مهدی مهدوی کیا و ایمون زائد به بازی سعی داشت تا روند مسابقه را عوض کند اما با اخراج مهرداد اولادی در دقیقه 68، اندک امید تماشاگران پرسپولیس برای تغییر نتیجه، نا امید شد و بعضی از تماشاگران پرسپولیس ورزشگاه را ترک کردند، استقلالی‌ها سر از پا نمی شناختند و پرویز مظلومی که در آستانه پنجمین پیروزی خود در دربی برابر پرسپولیس بود، جشن پیروزی را کنار زمین آغاز کرد اما در دقیقه 81 فرار ایمون زاید روی پاس بلند محمد نوری، او را با رحمتی تک به تک و زاید دروازه رحمتی را باز کرد.
 
زلزله 10 ریشتری زاید در دربی 74

امید در دل پرسپولیسی‌ها زنده شد و امیدوار به تغییر نتیجه شدند. 2 دقیقه بعد، سانتر استادانه مهدی مهدوی کیا از جناح راست،‌ درست روی سر زاید فرود آمد و این مهاجم با ضربه سر بازی را به تساوی کشاند، فضای ورزشگاه کاملا عوض می شود و طرفداران پرسپولیس سر از پا نمی‌شناسند و هواداران استقلال که مشغول کری خواندن و سر دادن شعار سوبله چوبله بودند، در شوک فرو می روند، حال پرسپولیسی‌ها به فکر پیرروزی می افتند و از بازیکنان خود می خواهند یک گل دیگر هم بزند، مصطفی دنیزلی آخرین نقشه خود را در دقیقه 89 رو می کند و حسین بادامکی به جای نوری وارد زمین می شود، سه دقیقه بعد و در وقت های اضافه بادامکی با یک پاس عرضی از سمت چپ به زاید و چرخش 45 درجه ای مهاجم لیبیایی و ضربه ای هوشمندانه دروازه رحمتی برای بار سوم باز می شود.
 
هیچ کدام از هواداران آنچه را که می دیدند را باور نمی‌کردند، پرسپولیس 10 نفره بازی را برگرداند و پیروز شد.

زلزله 10 ریشتری زاید در دربی 74

ایمون زاید به دومین بازیکن تاریخ دربی تبدیل شد که هت‌تریک می کند،‌ سوت پایان بازی زده شد و بهت و حیرت نیمکت و سکوهای استقلال را فرا گرفت و شور و هیجان در سمت پرسپولیسی‌ها بود.
 
همه چیز برای پرسپولیسی‌ها رویایی و برای استقلالی‌ها کابوس‌وار تمام شد، آن دسته از هواداران پرسپولیس که زودتر ورزشگاه را ترک کرده بودند شاید تا آخر عمر حسرت این تصمیمشان را می خورند و آن دسته دیگر که به معجزه باور داشتند ماندند و تاریخ را از نزدیک تماشا کردند. 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۰ ۲۳ بهمن ۱۳۹۵
اخ اخ اخ چرا با احساسات 2 3 میلیون کیسه بازی میکنید خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
آخرین اخبار