کارشناس مسئول پیش‌بینی اداره‌ کل هواشناسی استان بوشهر وقوع سیل در این استان هم در مناطق شهری و هم در مناطق روستایی بخصوص در مناطق مرتفع را قطعی اعلام کرد.

احتمال وقوع سیل در استان بوشهر
به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، زهرا راستگو کارشناس مسئول پیش‌بینی اداره‌ کل هواشناسی استان بوشهر با اشاره به میزان بارندگی در هفته جاری در استان بوشهر گفت: همان‌طور که قبلا اطلاع‌رسانی شده است، یک سامانه‌ بارشی فعال از اواخر وقت امروز به مناطق جنوبی استان نفوذ می‌کند.

وی با بیان اینکه این سامانه بارشی از روی خلیج‌فارس وارد استان می‌شود، ادامه داد: به همین دلیل استان بوشهر و استان فارس و دیگر استان‌های جنوبی بیشترین تاثیر را از این بارش‌ها را می‌گیرند.

راستگو با تاکید بر بارش سنگین در روز دوشنبه، گفت: در روز دوشنبه بارش سنگین و مداوم در اکثر نقاط استان را شاهد خواهیم بود و چون این بارش‌ها مداوم است مقدار بارش‌ها زیاد است.

کارشناس مسئول پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی با اشاره به اینکه این بارش‌ها در مناطق جنوبی استان متمرکز است افزود: اکثر مناطق روز دوشنبه بارش سنگین خواهند داشت، اما مناطق شرق و مناطق جنوبی و مناطق مرکزی استان بوشهر به نسبت بارش‌های بیشتری را شاهد خواهند بود.

وی با اعلام ادامه‌ بارندگی‌ها در روز سه‌شنبه در مناطق جنوبی استان، گفت: در روز سه‌شنبه بارندگی‌ها در شهرستان‌های دیر، کنگان، جم، عسلویه، بخش‌هایی از شهرستان دشتی و تنگستان و بخش‌هایی از مناطق شرقی استان شامل بخشی از شهرستان دشتستان ادامه خواهد داشت و میزان بارش‌ها در روز سه‌شنبه در شمال استان فروکش می‌کند.

زهرا راستگو با بیان احتمال بالای وقوع سیل در استان گفت: با توجه به شرایط استان بوشهر، وقوع سیل در این استان هم در مناطق شهری و هم در مناطق روستایی بخصوص در مناطق مرتفع قطعی است و با توجه به بارش سنگین در استان فارس احتمالا روان شدن رودخانه‌ها در استان بوشهر نیز وجود دارد و طغیان رودخانه‌ها نیز کاملا محتمل به نظر می‌رسد.

کارشناس مسئول پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی با اشاره به کاهش دمای هوا از روز پنج‌شنبه ادامه داد: دمای هوا از روز پنج‌شنبه به طور نسبی و تدریجی کاهش پیدا خواهد کرد.

وی اضافه کرد: نقشه‌های هواشناسی نشان‌دهنده‌ ادامه بارش‌ها به صورت متناوب تا روز شنبه است.

راستگو با تاکید بر تلاطم خلیج‌فارس در این هفته افزود: در روز دوشنبه همزمان با شدت بارش‌ها، وزش باد شدید را به خصوص در مناطق جنوبی شاهد خواهیم بود و دریا متلاطم و مواج خواهد بود همچنین در روزهای آینده نیز بصورت متناوب وزش باد وجود خواهد داشت.

انتهای پیام/ ث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.