سیاستهای مهاجرتی دونالد ترامپ و قوانین سختگیرانه مالیاتی در آمریکا روند لغو تابعیت در این کشور را تسریع کرده است.

افزایش 26 درصدی لغو تابعیت آمریکایی با روی کار آمدن ترامپ

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی ایندیپندنت؛ آمار آمریکایی هایی که از تابعیت آمریکایی خود انصراف می دهند رو به افزایش است.

جدیدترین داده های دولت آمریکا نشان می دهد 5411 نفر در سال 2016  تابعیت آمریکایی خود را لغو کرده اند؛ این رقم نسبت به سال 2015 حدود 26 درصد افزایش داشته است. همچنین بالاترین میزان لغو تابعیت آمریکایی در سه ماه سوم سال 2016 رخ داده است.

بوریس جانسون، وزیر خارجه انگلیس که در نیویورک متولد شده است از نخستین افرادی است که از تابعیت آمریکایی خود انصراف داده است. وزارت خزانه‌داری آمریکا روز پنجشنبه با انتشار سندی اعلام کرد وزیر خارجه انگلیس بدون آنکه بدهی مالیاتی معوقه خود را به دولت آمریکا پرداخت کند، از تابعیت آمریکایی خود انصراف داده است.

در سال 2010 قانونی در آمریکا تصویب شد که بر اساس آن افرادی که تابعیت آمریکایی دارند باید دارایی های با ارزش بالای 50 هزار دلار در خارج از آمریکا و حساب بانکی بالای 10 هزار دلار در خارج از این کشور را اعلام کنند و این دارایی ها مشمول 30 درصد مالیات در آمریکا می شود. بوریس جانسون نیز نوامبر 2014 در گفتگو با یکی از شبکه های رادیویی آمریکا گفته بود که مسئولان آمریکایی از او خواسته اند تا به خاطر فروش منزلش در "لندن" مالیات سنگینی را پرداخت کند.

قوانین سختگیرانه مالیاتی (مالیات بر درآمد و ملک) و سیاستهای مهاجرتی دونالد ترامپ روند لغو تابعیت در آمریکا را تسریع کرده و این کشور از سال 2013 تاکنون رشد سه برابری انصراف از تابعیت آمریکایی را تجربه کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار