عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: قانون اساسی به عنوان بزرگ‌ترین سند جمهوری اسلامی، شوراها را به عنوان یکی از ارکان مستقل و تصمیم گیر معرفی کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محمدرضا فلاح  امروز در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه مردم به انقلاب اعتماد کامل دارند، اظهار کرد: مسؤولان باید تلاش کنند تا این اعتماد از مردم سلب نشود.

وی با بیان اینکه مسؤولان باید خود را وقف مردم و انقلاب کنند، افزود: این افراد باید از هرگونه دست‌درازی و سوء استفاده از بیت‌المال از موقعیت خود دوری کنند و باید بدانند که توسعه کشور بدون حضور فعال مردم در همه عرصه‌های اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی امکان‌پذیر نیست.

عضو کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: شوراهای اسلامی نیز به عنوان رکنی از مدیریت کشور ضمن مدیریت امور محلی، انتقال‌دهنده موضوعات و مسائلی هستند که دولت باید بر اساس قانون، اقدامات لازم را به انجام برسانند.

وی با بیان اینکه مردم توسط شوراها می‌توانند مشکلات خود را به مسؤولان اعلام کنند و از اقدامات آن‌ها با خبر شوند، تأکید کرد: با توجه به نقش و اهمیت شوراها در ساختار کشور، هنوز شوراها جایگاه و منزلت واقعی خود را در زمینه‌های مختلف اعم از فرهنگ عمومی و ذهنیت نخبگان جامعه پیدا نکرده و دست نیافته‌اند.

فلاح با بیان اینکه نیاز است تا آسیب‌شناسی و تبادل تجربه‌های شوراهای مطلوب با توجه به گذشت 17 سال از تشکیل شوراها انجام گیرد، گفت: شوراها بزرگ‌ترین و مؤثرترین نهاد مردمی هستند که با توجه به حضورشان در بین مردم، مشکلات مردم را بهتر درک می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: قانون اساسی به عنوان بزرگ‌ترین سند جمهوری اسلامی، شوراها را به عنوان یکی از ارکان مستقل و تصمیم گیر معرفی کردند، اما اختیاراتی که مجلس شورای اسلامی برای شوراها به تصویب رسانده با اصول 7 گانه قانون اساسی همخوانی ندارد.

عضو کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان اذعان داشت: هرچه قدر به جلو حرکت کرده‌ایم جایگاه و منزلت شوراها ضعیف‌تر و در واقع از قدرت این سازمان محلی کاسته شده است که نمونه بارز آن را می‌توان در برنامه پنجم و ششم توسعه مشاهده کرد.

وی ادامه داد: امید است دولت و نمایندگان مجلس شورای اسلامی، شوراهای اسلامی را در مقابل خود ندانسته بلکه آن‌ها را در کنار خود بدانند و نگذارند این نهاد مردمی روز به روز ضعیف‌تر حیث انتفاع خارج شوند.

فلاح بیان کرد: دهه فجر 95 در شهر اصفهان حال و هوای دیگری داشت و در صورت وجود نداشتن برنامه‌های متنوع در این رابطه که با مشارکت شهروندان برگزار می‌شد، مسؤولان دولتی و متولیان امر شرمندگی خود را به مردم و انقلاب اعلام می‌کردند.





انتهای پیام/م 


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.