عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی از اختصاص یک ونیم میلیارد دلار برای اشتغال زائی در روستاها خبر داد.

تزریق یک ونیم میلیارد دلار برای اشتغال زائی در روستاهامهرداد بائوج لاهوتی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس دهم در گفتگو با  خبرنگار اقتصاد و انرژی  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار داشت:لایحه اشتغال روستائیان که فوریت آن از قبل  در مجلس تصویب شده بود در برنامه کاری این هفته کمیسیون برنامه و بودجه قرار گرفته و مراحل پایانی خود را طی می کند.

وی در تشریح این لایحه گفت:یک و نیم میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای اشتغال روستائیان در نظر گرفته شده که پرداخت آن ارزی نیست و ریالی خواهد بود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ادامه داد:همچنین این لایحه به دولت اجازه می دهد که در هر استانی بنابه شرایط آن منطقه تخصیص اعتبار در خصوص اجرای این لایحه صورت گیرد،برای مثال روستاهای  استان های شمالی در بخش گردشگری و کشاورزی باید مورد توجه قرار بگیرند ،چرا که هر استانی نسخه خاص خود را می طلبد.

لاهوتی درخصوص علت تخصیص اعتبار برای  اشتغال زائی در روستائیان گفت:روزگاری 70 درصد جمعیت در روستا و 30 درصد دیگر در شهرها بودند اما اکنون برعکس شده و 71 درصد جمعیت شهرنشین و 29 درصد دیگر هم روستانشین هستند.

وی ادامه داد:علت این تغییر جمعیتی و مهاجرت روستائیان ،وضعیت اقتصادی این قشر است ،بنابراین طرح اشتغال روستائیان با تزریق یک و نیم میلیارد دلار اجرا خواهد شد و اگر نتیجه مثبت باشد، دوباره تمدید خواهد شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار