آخرین گزارش‎ها از تحولات میدانی عراق؛

انهدام واحد زرهی تروریست‎ها در جنوب موصل/ سرنگونی پهپاد داعش در "عین طلاوی"/ اقامه عزای فاطمیه حشدالشعبی در کربلای معلی + تصاویر

نیروهای حشدالشعبی چندین روستا را در استان صلاح‎الدین آزاد کردند.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، هم زمان با ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)، رزمندگان لشکر حضرت عباس(ع) استان بابل ضمن حضور در حرم مطهر حسینی (ع) با شعار (با خون شهدا و فتوای مرجعیت عالیقدر پیروزیم) به اقامه عزا پرداختند.

انهدام واحد زرهی تروریست‎ها در جنوب موصل/ سرنگونی پهپاد داعش در

در این مراسم شماری از فرماندهان یگان‌های حشدالشعبی نیز حضور داشتند.

*انهدام واحد زرهی داعش در بخش جنوبی موصل/ کشف مقادیر زیادی از تسلیحات مختلف تروریست‌ها در "البوحبه"

انهدام واحد زرهی تروریست‎ها در جنوب موصل/ سرنگونی پهپاد داعش در

نیروهای تیپ 33 حشدالشعبی موفق شدند ضمن انهدام یک واحد زرهی تروریست‌های داعش، 3 تن از تروریست‌ها را به‌هلاکت برسانند. به‎نقل از اعلام‎الحربی؛ عناصر تکفیری قصد داشتند با استقرار یک خمپاره‌انداز در این واحد، نیروهای بسیج مردمی را در بخش جنوبی موصل (جزیره نینوی) هدف قرار دهند.

منابع امنیتی اعلام کردند که نفوذ عناصر داعش به دو روستای "شیخ محمد" و "الجمالیه" در محور راست موصل و هم‌چنین منطقه "القوسیات" ناکام ماند.

انهدام واحد زرهی تروریست‎ها در جنوب موصل/ سرنگونی پهپاد داعش در

یگان امنیتی سوم از تیپ 25 پیاده‌نظام فرماندهی لشکر 17 ارتش عراق، طی عملیات جست‌و‌جو در منطقه "البوحبه" ضمن اجرای عملیات فعال هلی‌برن در جنوب بغداد موفق شدند، انباری از اسلحه و تجهیزات حاوی 20 قبضه خمپاره 82 میلی‌متری، 2 عدد خطوط انفجاری، 4 بمب دست‌ساز از انواع مختلف و خمپاره 60 میلی‌متری را کشف کنند.

به علاوه تیپ 45 نیروهای حشدالشعبی، بخشی از تجهیزات نظامی تروریست‌های داعش را در منطقه «خضر الیاس» از توابع ناحیه جنوبی تلعفر منهدم کردند.
 
*سرنگونی پهپاد داعش در "عین طلاوی" 

انهدام واحد زرهی تروریست‎ها در جنوب موصل/ سرنگونی پهپاد داعش در

نیروهای تیپ 11 حشدالشعبی عراق، یک فروند هواپیمای بدون سرنشین عناصر داعش را در منطقه «عین طلاوی» سرنگون کردند. این منطقه در نزدیکی کوه‌های سنجار از محور غربی عملیات آزادسازی موصل قرار دارد.

هم‌چنین نیروهای امنیتی عراق توانستند یک عامل انتحاری را در نزدیکی رستوران یقطین در محله «الزارعی» شمال موصل به هلاکت برسانند.

طی ساعات اخیر با بالا گرفتن درگیری‌های مسلحانه میان تروریست‌های داعش و عشایر عرب روستای "الشجره" در ناحیه "العباسی" منطقه الحویجه در غرب کرکوک، دو تروریست به‌هلاکت رسیده و خودروی آنان نیز منهدم شد.


*آزادسازی هشت روستا در شرق استان صلاح الدین

انهدام واحد زرهی تروریست‎ها در جنوب موصل/ سرنگونی پهپاد داعش در

یگانی از نیروهای بسیج مردمی عراق (حشدالشعبی)، هجوم تروریست‌های داعش را به شرق استان صلاح‌الدین ناکام گذاشتند و شمار زیادی از عناصر تکفیری را به‌هلاکت رساندند.

هم‌زمان یگان‌های دیگری از حشدالشعبی موفق شدند هشت روستا را در منطقه "المحاذیه" در ارتفاعات مکحول آزاد کنند.

حاج «مهدی تقی» فرمانده تیپ 52 حشدالشعبی (شاخه نظامی بدر) اظهار داشت: حمله تروریست‌های داعش در منطقه‌ای میان استان دیاله و صلاح‌الدین توسط نیروهای این تیپ، بسیج عشایر و پلیس ناحیه "العلم" دفع و خنثی شد.

وی ادامه داد: این حمله تروریستی نقاط امنیتی مواصلاتی بین منطقه "مطیبیجه" و "العیث" را هدف گرفته بود اما شمار زیادی از تروریست‌های هلاکت یافته از عناصری بودند که در مقابل حملات حشدالشعبی و نیروهای امنیتی اقدام به فرار کردند.

انهدام واحد زرهی تروریست‎ها در جنوب موصل/ سرنگونی پهپاد داعش در

تقی افزود: نیروهای تیپ 52 به‌همراه شاخه‌های حشدالشعبی و یگان‌های امنیتی عراق طی ماه‌های گذشته، تعدادی از حملات تروریستی را در شرق صلاح‌الدین خنثی کردند و ده‌ها تن از تروریست‌ها را کشته و تجهیزات نظامی آنان را نیز منهدم کردند.

وی در پایان با اشاره به این‌که عملیات امنیتی یاد شده بسیار سریع بوده و منجر به آزادسازی هشت روستا شده است، گفت: این روستاها در منطقه "الشریط الشرقی" قرار دارند که این عملیات‌ها مانع از بازگشت شاخه‌های تروریستی به مقرهایشان شده و در واقع سایه تهدید را از سر مناطق آزادسازی شده و بخش‌های امنیتی برداشته است.     
 
گزارش از: وحید امیدی موحد
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار