رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی از صدور بیش از یک میلیون و ۳۹۲ هزار و ۴۶۵ تن کالا از استان به خارج از کشور طی سالجاری خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛جعفر صادق اسکندری با بیان اینکه از ابتدای سالجاری تاکنون بیش از یک میلیون تن کالا به خارج از کشور صادر شده است افزود: ارزش دلاری این کالاها ۳۹۸ میلیون و ۳۳۰ هزار برآورد شده است.

وی با بیان اینکه عراق، ترکیه، افغانستان، گرجستان و ترکمنستان کشورهای مقصد کالاهای صادراتی بودند، افزود: عراق با ۵۴ درصد، ترکیه ۱۷ درصد، افغانستان با ۲.۵ درصد سه کشور اول مقصد کالاهای صادراتی که بیشتر شامل سیب، کف پوش، مصنوعات، سیمان از مهمترین کالاهای صادراتی در سالجاری بود، هستند.

اسکندری با بیان اینکه در این مدت ۴۷۷ هزار و ۹۳۹ تن کالا نیز از طریق گمرکات استان وارد کشور شده است گفت: ارزش دلاری کالاهای وارداتی نیز ۷۵۷ میلیون و ۹۰۷ هزار بود.

امسال از لحاظ میزان تناژ صادراتی نسبت به سال گذشته شاهد افزایش ۱۵ درصدی در استان آذربایجان‌غربی هستیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی، ترکیه با ۶۰ درصد، اکوادور پنج درصد، گرجستان یک درصد و کاستاریکا یک درصد را از کشورهای هدف واردات برشمرد و گفت: موز، کولرگازی، موتور آسانسور نیز از عمده کالاهای وارداتی بودند.

اسکندری با تاکید بر ایجاد بازارهای جدید صادراتی به ویژه در حوزه محصولات کشاورزی گفت: در گذشته سیب استان تنها به عراق و شمال عراق صادر می‌شد اما هم‌اکنون بازارهای جدید صادراتی همچون هند و پاکستان ایجاد شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: امسال از لحاظ میزان تناژ صادراتی نسبت به سال گذشته شاهد افزایش ۱۵ درصدی در استان آذربایجان‌غربی هستیم.

اسکندری گمرک پیرانشهر، ارومیه، بازرگان و خوی به همراه بازارچه مرزی پیرانشهر و کلیه سردشت را از گمرکات و بازارچه‌های مرزی استان نام برد که بیشترین صادرات را در این مدت داشتند و افزود: گمرک بازرگان، ارومیه، خوی، سرو و بازارچه‌های مرزی ساری سو، رازی و تمرچین نیز بیشترین واردات را در این مدت زمان داشتند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.