عسلویه:

برگزاری همایش «قلیان‌ها را گلدان کنیم»

سرپرست شبکه بهداشت و درمان عسلویه گفت: همایش آسیب‌های اجتماعی با هدف آگاه‌سازی جوانان و نوجوانان در قالب همایش «قلیان‌ها را گلدان کنیم» در عسلویه برگزار شد.

برگزاری همایش «قلیان‌ها را گلدان کنیم»
به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، جاسم زارعی در حاشیه همایش آسیب‌های اجتماعی با هدف آگاه‌سازی جوانان و نوجوانان با بیان اینکه در راستای آشنایی بیشتر مردم با این پویش، تاکنون همایش‌ها و کارگاه‌های آموزشی مختلفی در سطح شهرستان عسلویه انجام شده است، اظهار داشت: با پویش مردمی "قلیان ها را گلدان کنیم" به‌دنبال آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی جوانان و نوجوانان در خصوص مضرات و آسیب‌های مصرف قلیان و دخانیات هستیم.

وی با اشاره به اینکه در هر شش ثانیه یک نفر در جهان بر اثر استعمال دخانیات می‌میرد گفت: در مقایسه قلیان با سیگار، هر وعده مصرف قلیان برابر با ۱۰۰ تا ۲۰۰ نخ سیگار است یعنی استعمال  ۵ تا ۱۰ پاکت سیگار و مصرف هر وعده قلیان که لااقل یک ساعت طول می‌کشد با هر پک آن تقریبا یک لیتر دود وارد ریه می‌شود.

زارعی با بیان اینکه افرادی که در مواجهه با دود قلیان افراد دیگر قرار می‌گیرند نیز در معرض خطر جدی هستند، افزود: وعده یک ساعته مصرف قلیان برای خود فرد مصرف‌کننده باعث استنشاق دودی معادل ۱۰۰ تا ۲۰۰ نخ سیگار، و برای فرد کنار دستی‌اش ۱۰ تا ۵ نخ سیگار می‌شود.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان عسلویه با تاکید بر اینکه مصرف دخانیات از عوامل بسیار مهم در ایجاد بیمارهای قلبی و فشار خون است، گفت: مصرف قلیان سبب بروز بسیاری از سرطان‌ها به‌ویژه سرطان ریه می‌شود و امیدواریم که خانواده‌ها به ویژه جوانان با پیوستن به این پویش مردمی، قلیان‌ها را کنار گذاشته و تفریحات سالم را جایگزین آن کنند.

انتهای پیام/ ث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.