اصفهان؛

کاهش 18درصدی جمعیت کیفری زندان های اصفهان

مدیرکل زندان های استان اصفهان گفت: از اول شهریور امسال تاکنون جمعیت کیفری زندان های این استان 18 درصد کاهش یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،اسدالله گرجی زاده  افزود: برای جلوگیری از افزایش آمار زندانیان اصفهان، اقدام های مناسب قضایی انجام شده و نتیجه این اقدام ها، کاهش 18 درصدی جمعیت کیفری زندان های استان را در پی داشته است.

وی برگزاری جلسات متعدد در دستگاه قضایی استان برای اتخاذ راهبردهای مناسب جهت پیشگیری از جرم و جلوگیری از افزایش آمار زندانیان را در کاهش آمار محکومان وارد شده به زندان های استان موثر دانست و تصریح کرد: چنانچه روند قبلی ادامه می یافت، 2 تا سه هزار زندانی به شمار زندانیان استان اصفهان افزوده می شد.

مدیرکل زندان های استان اصفهان با اشاره به اینکه رویکرد جدید دستگاه قضایی استان در پیشگیری از جرم و آشنایی مردم با قانون و مقررات برای جلوگیری از جرایم قابل ستایش است، افزود: نباید پای افراد جامعه با کوچکترین موضوع به زندان باز شود زیرا ورود افراد به زندان، آسیب های فراوانی به فرد و خانواده وی وارد می کند و هزینه های اجتماعی و مالی به جامعه تحمیل می کند.

وی با اشاره به اینکه یک هزار و 400 عنوان مجرمانه در کشور تعریف شده است، گفت: باید مردم را نسبت به قوانین و مقررات آشنا کرد و برای پیشگیری از وقوع جرم، فرهنگ سازی کرد.
گرجی زاده با بیان اینکه 30 تا 40 درصد زندانیان استان اصفهان زیر یک روز در ندامتگاههای استان در حبس مانده اند، افزود: این موضوع به صلاح جامعه و کشور نیست و ما باید کاری کنیم که یک فرد با یک جرم سبک حتی برای یک لحظه به حبس محکوم نشود.

وی بدون اشاره به آمار زندانیان استان اصفهان گفت: دستگاه قضایی استان اقدام های خوبی را برای جلوگیری از صدور قرارهای حبس کوتاه مدت انجام داده است و با اتخاذ راهبردهای مناسبی تاثیر بسزایی در کاهش جمعیت کیفری استان داشته است.

مدیرکل زندان های استان اصفهان تصریح کرد: متاسفانه آمار ورودی برخی از زندان های استان بیش از حد ظرفیت است و به همین دلیل امکانات این زندان ها کافی نیست.

وی با بیان اینکه زندان مرکزی اصفهان سه برابر ظرفیت خود، مددجو دارد، گفت: ظرفیت بیش از حد، انجام اقدام های فرهنگی در ندامتگاهها را تحت تاثیر قرار می دهد و اجازه نمی دهد کارهای مناسب فرهنگی و تادیبی در زندان های استان انجام شود.

گرجی زاده درباره احداث زندان جدید اصفهان و انتقال زندان مرکزی این کلانشهر به مکانی دیگر، گفت: برای احداث زندان جدید اصفهان 80 هکتار زمین در اختیار اداره کل زندان های این استان قرار گرفته و مطالعات احداث آن انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه ساخت زندان جدید اصفهان به 350 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، افزود: این میزان اعتبار تاکنون تامین نشده است و درصددیم چنانچه امکان داشته باشد، با تهاتر زندان مرکزی اصفهان مبلغی از این اعتبار را تامین کنیم.

مدیرکل زندان های استان اصفهان ادامه داد: در این راستا جلساتی با مسئولان استان برگزار و مذاکراتی با شورای اسلامی شهر و شهرداری اصفهان انجام شده است.




انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.