زاهدان،

جلسه کمیته ارتقاء شاخص های سلامت برگزار شد

مدیر کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: آموزش جدی و هدفمند در همه سطوح در زمینه بهداشت ضرورت دارد.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از زاهدان ، علیرضا نخعی مدیر کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان در جلسه کمیته ارتقاء شاخص های سلامت اداره کل که با مشارکت دانشگاه های علوم پزشکی استان  برگزار شد اظهار داشت : ما در آموزش و پرورش امانت دار مردم هستیم و به سبب اهمیتی که موضوع بهداشت دارد ضروری است تا دانش آموزان با مفاهیم بهداشتی آشنا شوند .

وی ضمن تقدیر از همراهی های دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به همکاری گسترده این نهاد افزود: سلامتی دانش آموزان امری  مهم و پر مخاطره است .

مدیر کل آموزش و پرورش استان با اشاره به مصوبات شورای بهبود و توسعه شاخص های آموزشی مناطق محروم که با حضور دستگاه های مختلف برگزار شد تصریح کرد : در آن جلسه مقرر شد تا جهت تقویت شورا کمیته ی فنی و تخصصی تشکیل گردد که یکی از فعالیت های همین کمیته می تواند احصاء نیاز های بهداشتی و درمانی دانش آموزان استان باشد .

نخعی سیستان و بلوچستان را از جمله استان هایی دانست که در این زمینه با مشکلات بسیاری مواجه است از همین روی از اعضای کمیته خواست تا بر اساس نیاز ، چند شاخص مشخص را اولویت بندی و برای رفع آن چاره اندیشی شود .

وی در خصوص بهداشت محیط به ویژه در مدارس نیز اظهار داشت : موضع ما در اموزش و پرورش بر این است که در هر مدرسه ای که حضور پیدا می کنم مظلومیت بهداشت را حس می کنم .
 
نخعی با اشاره به موارد فوق تاکید کرد : ما از مراقبان بهداشت در مدارس  استقبال می کنیم و امیدواریم سوای چک لیست مشخصی که برای ارزیابی شاخص های بهداشت محیطی در دست دارند با چک لیست کاربردی و توجیه مسئولان مدارس نسبت به کاهش آسیب های بهداشتی اقدام کنند . 

مدیر کل آموزش و پرورش استان گفت : مطلوب مشترک ، هم جهت و هم هدفی که بین دو دستگاه آموزش و پرورش و دانشگاه علوم پزشکی وجود دارد نیازمند ارتباط سنجیده ، سیستماتیک ، زمان بندی شده و گسترده تر به ویژه در بدنه اجرایی است .
 
نخعی با اشاره به لزوم توجه به آموزش در زمینه بهداشت بیان کرد : اگر مدیران ، مربیان پرورشی ، معاونین و یا حتی اموزگاران و دبیران آموزش های لازم را در خصوص مسائل بهداشتی ببینند دیگر نیازی به مربی بهداشتی در مدارس نخواهیم نداشت .

وی آموزش های جدی و هدفمند را تا سطح دانش آموزان با کمک ظرفیت کارشناسی دانشگاه علوم پزشکی را ضروری دانست .

انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار