حرف اصلی این قصه، این است که چرا اگر اتفاقی قرار نیست بیفتد، ابزار و وسایل آن مهیا است.

ندا قربانیان کارگردان تئاتر در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص محوریت و موضوع نمایش «چرا نازی پرواز کرد»، گفت: موضوع نمایش، یک قصه عاشقانه زنانه است که با یک قصه تند سیاسی ترکیب شده است.شخصیت‌های این داستان حیوان هستند و شخصیت اول داستان، یک مرغ است. و حرف اصلی این قصه، این است که چرا اگر اتفاقی قرار نیست بیفتد، ابزار و وسایل آن محیا است؟

وی در خصوص هدف نمایش اظهار داشت: هدف از اجرا و ساخت این نمایش، شکستن قانون اشتباهی است که باید زمانی فرابرسد و کسی از راه برسد و این قانون‌های اشتباه را از میان بردارد و پا فراتر بگذارد.

قربانیان در خصوص سالن اجرا نمایش تصریح کرد: سالن بسیار کوچک است و خیلی از حرکت‌های کار و نصف طراحی‌های صحنه را ما حذف کردیم. گریم‌های فانتزی بازیگران و صحنه را بسیار مختصر کردیم چراکه ارتفاع و عمق سالن بسیارکم بود و بچه‌ها اذیت می‌شدند.

وی همچنین پیرامون افزایش دو برابری بودجه تئاتر در سال ۹۶ بیان کرد: تماشاخانه‌های خصوصی حمایتی از دولت ندارند. ازنظر من باید داورانی باشند که کارهایی که در تماشاخانه خصوصی اجرا می‌روند را ببینند و قضاوت کنند اگر کار خوبی است و قابلیت برگزیده شدن را دارند، حمایت کنند و مجوز اجرا در سالن‌های دولتی را بگیرند. کار ما، یک کار برگزیده جشنواره است و چهار یا پنج جایزه دریافت کرده است و موردتوجه بسیاری قرارگرفته است.

کارگردان نمایش «چرا نازی پرواز کرد» پیرامون اعضا گروه نمایش اظهار داشت: ما، گروه نمایشی از استان البرز هستیم و اعضای گروه من در استان البرز بسیار حرفه‌ای هستند که من سرپرست آنها هستم و خود من هم بیست سال است که کار تئاتر می‌کنم.

وی پیرامون مشکل و موانع تئاتر تصریح کرد: اولین و اساسی‌ترین مشکل ما، کمبود بودجه و عدم‌حمایت دولت از تماشاخانه‌های خصوصی است. ما هر شب باید پول اجاره سالن‌ها را بدهیم، فروش بلیت‌ها هم که الان در یک رکود قرار دارد.

قربانیان در پایان گفت: به علت اینکه ما پشتوانه مالی نداریم از دوستان خواهش می‌کنم که بیایند و کار را ببینند و بعد از اجرا مبلغ کار ما باشند چراکه به علت کمبود بودجه، ما تبلیغات گسترده‌ای نداشتیم.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار