در گفتگو با باشگاه خبرنگاران عنوان شد؛

اشتغالزایی برای 652 مددجوی بهزیستی آذربایجان غربی درسال جاری/پرداخت نزدیک به 100 میلیارد ریال مستمری

در سال جاری نزدیک به ۱۰۰ میلیارد ریال مستمری به مددجویان بهزیستی آذربایجان غربی پرداخت شده است .

مدیر کل بهزیستی آذربایجان غربی در گفتگو با گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ گفت:در مجموع 311 هزار و778 نفر مددجو  درقالب 65هزار 604 خانوار تحت پوشش سازمان بهزیستی استان هستند که ازین تعداد به 17 هزار و340 خانوار مستمری پرداخت می شود که این افراد در  ده ماهه سال جاری بالغ بر 99میلیاردو 756 میلیون ریال مستمری  دریافت کرده اند.
سعید فریور  بااعلام اینکه علاوه بر این بهزیستی استان ماهانه مبلغی را به عنوان یارانه به مراکزی که از معلولان بی سرپرست، معلولان ذهنی ،سالمندان، وبیماران روانی مزمن نگهداری می کنند پرداخت می کند گفت:33 مرکز شبانه روزی طرف قرارداد بابهزیستی در استان فعالیت کرده و بسته به درجه 1 یا 2 بودن ماهانه مبلغ 560  یا510 هزار تومان به ازای هر معلول یارانه دریافت می کنند.
وی ادامه داد: همچنین 24 مرکز روزانه دارای مجوز از سازمان بهزیستی در استان در زمینه ارائه خدمات به معلولان فعالیت می کنند که سازمان بهزیستی برآنها نظارت مستقیم دارد و ماهانه مبلغ 380 هزار تومان یارانه به ازای هرمعلول به آنها پرداخت می کند.
اشتغالزایی برای 652 مددجوی بهزیستی در سال 95
مدیر کل بهزیستی آذربایجان غربی  بااعلام اینکه اعتبارات اشتغالزایی استان در چهار سال گذشته 262 درصد افزایش یافته است گفت:در سال 95 مبلغ 7 میلیاردو 100 میلیون تومان اعتبار برای اشتغالزایی معلولان استان جذب و77 درصد تعهد اشتغالزایی بهزیستی محقق شده است و 652 نفر  با ایجاد زمینه شغلی به موسسات غیر دولتی معرفی شده یا وام اشتغالزایی دریافت کرده اند.
اجرای طرح غرباگری اوتیسم در آذربایجان غربی وشناسایی 84 کودک مبتلا به اوتیسم در ارومیه
دکتر سعید فریور گفت: طرح غربالگری اوتیسم در آذربایجان غربی برای کودکان 2 تا 5 ساله اجرا می شود که در قالب آن پرسشنامه هایی با ده سوال  در سایت اداره کل بهزیستی آذربایجان غربی به آدرس www.behzisty-ag.ir  قرارداده شده ونیز در مهدکودکهای استان توزیع شده است.
وی خاطر نشان کرد: خانواده ها با بررسی وضعیت فرزندشان به این سوالات پاسخ دهند تا در صورت مثبت بودن جواب 3 سوال آزمونهای تخصصی از آنها به عمل آید.
مدیر کل بهزیستی استان تصریح کرد: تاکنون 84 کودک مبتلا به اوتیسم در ارومیه شناسایی شده است که از خدمات مرکز درمانی اوتیسم در این شهر بهره مند می شوند.
انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.