سرپرست معاونت راهداری و حمل و نقل جاده ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: بارندگی شبانه روز گذشته سبب ریزش کوه در بیش از 50 نقطه از جاده های ارتباطی استان شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ؛عمده بارش ها در شبانه روز گذشته به صورت باران گزارش شده و این مهم افزایش ریزش کوه و سنگ در برخی جاده های کوهستانی و برف گیر کهگیلویه و بویراحمد را شامل شده است.

محمد حسین نصیری راد اظهار داشت که در برخی نقاط همچون جاده یاسوج - شیراز و یاسوج - اقلید شدت ریزش کوه بیشتر از سایر مناطق بوده است.

وی تاکید کرد که در جاده یاسوج - شیراز تاکنون برای سومین بار و با پاکسازی کامل توسط راهداران مجدد در چندین نقطه از جاده ریزش کوه وجود داشته است.

با اعلام هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد میزان بارندگی در برخی نقاط استان در شبانه روز گذشته بالای 60میلیمتر گزارش شده است.

به گفته اداره کل هواشناسی این استان لوداب بویراحمد با 68 و قلعه رئیسی در شهرستان کهگیلویه نیز با 46میلیمتر بیشترین میزان بارندگی شبانه روز گذشته را داشته است.

نصیری راد ابراز داشت که پاکسازی جاده های با خطر ریزش کوه اولویت نخست نیروهای راهداری با کمک سایر دستگاه های خدمات رسان در شبانه روز گذشته بوده است.

وی با هشدار به رانندگان در مسیرها و جاده های ارتباطی استان از جمله یاسوج - شیراز، یاسوج - بابامیدان، یاسوج - اصفهان و یاسوج - اقلید خواست که با نکات ایمنی و احتیاط کامل تردد کنند.

کهگیلویه وبویراحمد افزون بر 6 هزار کیلومتر راه اعم از اصلی، فرعی و روستایی است. 

این استان همچنین دارای افزون بر 45 گردنه و یکهزار و 500 کیلومتر جاده برف گیر است.

افزون بر 130دستگاه ماشین آلات سنگین، نیمه سنگین و تجهیزات برف روب برای بازگشایی جاده‌های ارتباطی کهگیلویه و بویراحمد در حال فعالیت است.

150نفر نیروی راهداری در 23 راهدارخانه ثابت و سیار مشغول خدمات رسانی به مردم و مسافران در جاده های ارتباطی کهگیلویه و بویراحمد هستند.

نصیری راد با اشاره به مه گرفتگی در برخی محورها و نقاط سردسیری استان نیز گفت که نیروهای راهداری در این جاده ها مستقر و آماده خدمات رسانی به رانندگان و روشنایی نقاط کور هستند.

این استان با جمعیتی حدود 700هزار نفر دارای هشت شهرستان، 17 بخش و یکهزار و 676 روستای دارای سکنه است.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.